در آیین اختتامیه اولین کارگاه داستان نویسی در فرهنگسرای مس مطرح شد

مجتمع مس سرچشمه جذابیتهای داستانی دارد

گروه فرهنگ و هنر – مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی سه روزه داستان نویسی با حضور جمعی از داستان نویسان استان کرمان در فرهنگسرای مس سرچشمه برگزار شد.  این دوره ی تخصصی به همت بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان. مجتمع مس سرچشمه و انجمن داستان استان کرمان به منظور ارتقا سطح دانش داستان نویسان از۱۹تا۲۱مرداد ماه در سرچشمه ی کرمان با حضور اساتید دعوت شده از تهران آقایان: الوندی و امیریان و به همت سید علی میرافضلی، مهدی محبی کرمانی و روح‌الله ابولهادی و دیگر همیاران و دلسوزان فرهنگ و ادبیات و داستان استان برگزار گردید.

 

شهر مس تازه ساز است اما منطقه سرچشمه تاریخ دیرینهای دارد

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان در مراسم اختتامیه  کارگاه آموزشی داستان نویسی  با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مجتمع مس سرچشمه، گفت: داستان نویسان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و آنها را به مخاطبان خود معرفی کنند.

سید علی میرافضلی با بیان این نکته که منطقه سرچشمه پیشینه چندین ساله دارد، بیان داشت: اگر چه مجتمع و شهر مس سرچشمه چهل سال است که راه اندازی شده اما منطقه سرچشمه تاریخ دیرینه‌ای دارد.

وی افزود: ۱۵ هزار نفر در کارخانجات مس سرچشمه مشغول به کار هستند و این افراد نماینده فرهنگ‌های مختلف استان کرمان و خارج از استان هستند.

وی با اشاره به ظرفیتهای موجود در مجتمع مس سرچشمه، افزود: داستان نویسان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و آنها را به مخاطبان خود معرفی کنند.

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان بیان کرد: با تجربه ۳۰ ساله‌ای که در این مجموعه دارم مجتمع مس سرچشمه جذابیت‌های داستانی خود را دارد و می‌توان آن را به نگارش درآورد و ما آمادگی داریم این اتفاق بیفتد و امکانش را فراهم می‌کنیم.

میرافضلی اضافه کرد: داستان نویسان زیادی از این مجموعه بازدید کردند و برای آنها جدابیت داشته است.

وی با ابراز خرسندی از نگارش روایت‌های موجود در مس به متن ادبی، خاطرنشان کرد: شاید عظمت صنعتی و این مجموعه در کشور بی نظیر باشد چرا که محیط خاصی است.

مدیر روابط عمومی مس منطقه کرمان ابراز داشت: ادبیات کارگری ممکن است جذابیت‌های دهه ۴۰ و ۵۰ را نداشته باشد اما افرادی از نسل جدید هستند که شرایط فرهنگی  زیستی خاصی دارند که ارزش روایی دارد.

میرافضلی با بیان اینکه این موضوع جنبه تبلیغاتی ندارد، افزود: این موضوع به نفع داستان است و هم داستان متنفع می‌شود و هم مجموعه مس، لذا شاید دوستان نگاهی به مجموعه داشته باشند که ما غافل بودیم.

آموزش داستان نویسی وظیفه ما است

در این مراسم همچنین رییس هیات مدیره انجمن داستان استان کرمان با اشاره به برگزاری این کارگاه سه روزه  گفت: ۱۸ نفر از سراسر استان به اضافه داستان نویسان رفسنجان و سرچشمه که جمعا ۳۰ نفر بودند در این کارگاه شرکت کردند.

مهدی محبی کرمانی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی در فرهنگسرای مس سرچشمه، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در مجموع وظایف انجمن داستان است آموزش داستان نویسی به جوانان پرانگیزه و پراستعداد و با خلاقیت می باشد.

وی افزود: این ظرفیت باید بر اساس تکنیک داستان نویسی مورد آموزش قرار گیرد و بر این اساس هماهنگی‌هایی با روابط عمومی مس منطقه کرمان شد و مس منطقه کرمان که همیشه حامی فرهنگ و هنر استان هستند از این جریان استقبال و کارگاه سه روزه‌ای در سرچشمه داشتیم و داستان نویسان در آن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه دوره بعد این کارگاه به میزبانی گل گهر برگزار می شود، ادامه داد: تلاش این بود که دوستان جوان‌تر را به کلاس‌ها دعوت کنیم که آموزش‌های کمتری دیده بودند.

 

مسولیت اجتماعی مس بیمانند است

رییس هیات مدیره انجمن داستان استان کرمان با بیان این مطلب که در استان ظرفیت قوی و ناشناخته داستان داریم، تصریح کرد: این ظرفیت و توان اگر عملیاتی شود صدای داستان استان بلندتر از آن خواهد بود که اکنون است.

محبی کرمانی با قدردانی از مس منطقه کرمان بخاطر میزبانی از این کارگاه سه روزه، خاطرنشان کرد: صنعتی به اندازه مس که اینگونه احساس مسئولیت اجتماعی را داشته باشد ندیده بودم و مس از این نظر بی‌مانند است.

مدیریت این شرکت مسئولانه به مسئولیت اجتماعی اعتقاد دارد و  روابط عمومی مس منطقه کرمان غنیمتی برای فرهنگ و هنر استان است.