ضرب و شتم خبرنگار در بازی گلگهر

گروه جامعه – یک خبرنگار در بازی گل‌گهر مقابل خونه به خونه توسط یکی از اعضای تیم گل‌گهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم از سیرجان، پس از بازی گل‌گهر مقابل خونه به خونه یکی از خبرنگاران که قصد حضور در محل کنفرانس خبری را داشت توسط یکی از اعضا تیم گل‌گهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این خبرنگار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: پیش از کنفرانس یکی از عوامل تیم تاکید کرد که سوال حاشیه‌ای نپرسید و بعد هم طی حرکت از پیش تعیین شده مانع از ورود من به کنفرانس شدند. وی از عملکرد روابط عمومی باشگاه انتقاد کرد و افزود: این فرد هنگام ورود به سالن به بهانه کارت به من حمله کرده و مرا مورد ضرب و شتم قرار داد که با پادرمیانی سایر خبرنگاران قائله ختم شد. این خبرنگار نتایج تیم گل‌گهر را ضعیف دانست و افزود: تا بحال انتقاد نکردیم که وضعیت تیم به این حال رسیده و نتایج ضعیف گرفتیم.

 

خانه مطبوعات پیگیری کند

این رویداد اما واکنش خبرنگاران و اهالی رسانه را در فضای مجازی بدنبال داشت. یکی از این اقدامات انتشار بیانیه‌ای منسوب به « جامعه رسانه‌ای شهرستان سیرجان» بود که در متن آن،  ضرب و شتم این خبرنگار سیرجانی محکوم شده است. در این بیانیه آمده: « ما اهالی رسانه شهرستان سیرجان در حمایت از همکار خود و همچنین در راستای دفاع از جایگاه و قداست اصحاب قلم این اقدام را محکوم می‌نماییم، و این کمترین واکنش خبرنگاران به خدشه وارد شدن به جایگاه مدنی و قانونی خودشان است». همچنین در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: « انتظار می‌رود ریاست محترم اداره ورزش و جوانان به این موضوع ورود نمایند تا از جامعه مطبوعات سیرجان دلجویی گردد و آن‌ها را در پیگیری این حرمت شکنی تا مجازات مقصرین همراهی کنند».

فارغ از این‌که هویت «جامعه رسانه‌ای سیرجان» به عنوان یک تشکل صنفی کاملا شناخته شده نیست؛ اما به نظر می‌رسد در این مورد و موارد مشابه اداره محترم ارشاد و نیز خانه محترم مطبوعات نباید سکوت نمایند تا قضایا به خودی خود حل شود. شایسته است موضوع بررسی و در جهت احقاق حقوق خبرنگاران اقدام قانونی مناسب به عمل آید و مراتب نیز با صدور بیانیه یا انتشار اخبار موثق به اطلاع اهالی رسانه برسد.