محدثه پورجعفری، مدیر گالرى سروستان                

دغدغهام رضایت مخاطبان است

سال ۹۶ آغاز رسمى کار گالرى سروستان بود و دغدغه‌ی اصلى من رضایتمندى مخاطبان گالرى و ارائه‌ی هنر فاخر در هنرهاى تجسمى بوده؛ و چالش پیش رو عدم توجه یا به صورتى باید گفت عدم ارتباط از سوى مردم چه عوام و چه خواص در حوزه‌هاى مختلف علمى و یا فرهنگى و … بوده است.

سال‌آینده به امید پروردگار بسیار پر رونق خواهد بود. بر اساس برآیند فعالیت سال ۹۶، همه‌ی مدیران و برنامه‌ریزان گالرى‌ها افرادى با انگیزه و با ایده‌هاى نو هستند که در فضایى دوستانه و رقابتى تاثیر بسیار خوبى بر فضاى هنرى شهر گذاشته‌اند. مسلما در سال آینده بر تعداد گالرى‌ها افزوده خواهد شد و هر گالرى، شیوه‌ی خود را به صورتى اصولی بسط خواهد داد که با توجه به حمایت و نظارت صحیح مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامى ما شاهد پیشرفت صحیح و منطقى گالرى‌دارى در شهرى با جمعیت محدود کرمان خواهیم بود .

هنر و هنرمند کرمانى باید به صورتى کاملا گسترده شناخته شود؛ ابتدا در سطح ایران و در ادامه در سطح بین المللى. همان‌گونه که فرش کرمان در دوره‌اى که این همه تجهیزات و وسایل ارتباط جمعى نبود فقط بر مبناى همت عالى هنرمندان و دست اندرکارانِ گسترش هنر، به اوج شکوفایى رسید و شهرت جهانى پیدا کرد. امروزه هم این کار صورت نمی‌گیرد مگر با خلق آثار بدیع توسط هنرمندان و نقد کارآمد منتقدان هنرى و خبرنگاران و حمایت مسئولان امر در این حوزه و ایجاد ارتباطات گسترده با مجموعه داران و خریداران بالقوه از سوى گالرى‌داران تا نظام صحیح گردش هنر به شرایط ایده‌آل خود
برسد.