مصطفی هندوزاده، مدیر گالری یادگاران

نهادها و ادارات باید در خرید آثار هنری پیشگام باشند

سال ۹۶ به عنوان دومین سال فعالیت گالری یادگاران در مقایسه با سال ۹۵ از نظر روند برگزاری نمایشگاه‌ها و استقبال مخاطبین و هنرمندان بهتر بود، البته در تعداد نمایشگاه‌های برگزار شده و فروش آثار فرق آنچنانی نداشت.

مهمترین دغدغه برای گالری ما برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت حرفه‌ای‌تر در کرمان و افزایش کیفیت آثار به نمایش درآمده از همه نظر بوده است. چون برخورد حرفه‌ای لازمه‌ی پیشرفت و ایجاد رونق در فضای گالری‌هاست. پس از آن افزایش سطح نفوذ در جامعه و کشاندن مخاطبین جدید به گالری که با این فضاها بیگانه‌اند؛ در کنار افزایش رونق اقتصادی و سعی بر افزایش فروش آثار و تاکید بر این مساله که خرید یک اثر هنری در عین خرید زیبایی و ارزش معنوی، یک سرمایه‌گذاری نیز هست.

افزایش تعداد گالری‌ها در دو سال گذشته و احتمالا باز شدن گالری‌های جدید در سال آینده باعث ایجاد فضای رقابتی در کرمان می‌شود. در عین سخت‌تر شدن کار، شاهد پیشرفت گالری‌ها به لحاظ کیفیت آثار ارایه شده در کنار برگزاری حرفه‌ای‌تر و بهتر و توجه بیشتر به مخاطب خواهیم بود. شخص من به عنوان گالری‌دار تلاش بیشتری جهت پیشرفت و ارتقای خودم خواهم کرد. فضایی که انسان را مجبور به تفکر، تغییر و بهتر شدن می‌کند خیلی خوب است. دیگر هنرمند می‌تواند تصمیم بگیرد با کدام گالری کار کند، مقایسه می‌کند و اتفاقا خود را هم ملزم به پیشرفت می‌کند. هنرمندان جوان‌تر و دانشجویان هنر هم با دیدن این فضا بیشتر ترغیب به کار؛ و پیشرفت می‌شوند و آینده را برای خودشان روشنتر می‌بینند و انگیزه بیشتری خواهند داشت. از طرف دیگر مخاطب هم با دیدن رونق بیشتر این فضاهای فرهنگی و تعدد آن‌ها می‌تواند بهتر و بیشتر ببیند و دیدن و … برایش مهمتر می‌شود. در مجموع من این اتفاقات را مثبت می‌بینم.