پورابراهیمی نماینده کرمان و راور:

استان کرمان به عنوان قطب تعاونی کشور معرفی شود

 

گروه اقتصاد – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که استان کرمان مرکز تعاونی‌های کشور و یکی از خواستگاه‌های نظام تعاونی است گفت که به استان کرمان باید به عنوان قطب تعاونی کشور نگاه شود.

به گزارش ایسنا کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ۱۸ دی‌ماه در جلسه‌ی شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه‌ی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که با حضور معاون وزیر کار در کرمان برگزار شد، بیان کرد: «استان کرمان مرکز تعاونی‌های کشور و یکی از خواستگاه‌های نظام تعاونی است و کارهای خوبی در این بخش در این دوره انجام شده است».

وی با اشاره به این‌که ۴۰ درصد از ظرفیت معدن کشور در استان کرمان است، افزود: «مجموع اقدامات انجام شده باید با این رویکرد باشد که به استان کرمان به عنوان قطب تعاونی کشور نگاه شود».

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «جهت‌گیری‌های بخش تعاون در حوزه‌ی محتوایی را باید تغییر دهیم و با آموزش‌ کارکنان، بخش تعاون را به صورت تخصصی اداره کنیم لذا تخصصی کردن امور تعاونی‌ها باید در اولویت قرار گیرد».

وی با اشاره به این‌که یکی از خلاء‌های دولت روحانی عدم تشکیل تعاونی مسکن است، گفت: «طی سال‌های اخیر کمترین واگذاری زمین برای ساخت مسکن انجام شده است».

 

پورابراهیمی، مرکز نوآوری تعاونی را فرصت خوبی برای بخش تعاون دانست و بیان کرد: «اصلاح قانون تعاون در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و اتاق تعاون یک پای تنظیم قانون جدید است».

وی ادامه داد: «با توجه به این‌که هر چه اجماع علمی بیشتر باشد تصمیم‌گیری‌ها درست‌تر خواهد بود بنابراین صاحب‌نظران و کارشناسان پیشنهادات خود را برای اصلاح قوانین تعاونی‌ها را به ما ارائه دهند».