رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان:

پروژۀ احداث پل شهدای خلبان تا حضور شهردار متوقف می‌ماند

دربارۀ روگذر شرف‌آباد در جلسه‌ای ویژه تصمیم‌گیری می‌شود

 

گروه جامعه: رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌ی احداث پل شهدای خلبان فعلا متوقف است، گفت که قرار شد برای تصمیم‌گیری نهایی درباره‌ی آن، منتظر حضور شهردار جدید بمانیم.

ایرانمنش همچنین، از بررسی پروژه‌ی غیرهمسطح‌سازی در سه‌راهی شرف‌آباد در جلسه‌ای ویژه با حضور کارشناسان و مشاوران خبر داد و اعلام کرد که در همان جلسه، این پروژه تعیین‌تکلیف می‌شود.

منصور ایرانمنش، صبح دوشنبه ۱۵ شهریورماه در صحن علنی شورا اظهار کرد: «تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان مدت زیادی است که شروع شده، پیشرفت خوبی داشته اما به‌دلیل وجود معارض کار متوقف شده است. پیشنهاداتی برای رفع معارض داده شد. برخی دوستان اما معتقدند فعلا متوقف بماند تا حکم شهردار بیاید و با حضور شهردار پیشنهاد نهایی مدنظر قرار گیرد».

وی افزود: «تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی شرف‌آباد هم در دوره‌ی قبل کلنگ‌زنی و تجهیز کارگاه شد اما دوستان نظراتی داشتند که قرار شد در جلسه‌ای ویژه و تخصصی‌تر با حضور مشاوران بررسی شود و برای ادامه‌ی کار تصمیم‌گیری صورت گیرد که از چه زمانی شروع شود».

وی ادامه داد: «یکی از موضوعاتی که در کمیسیون بررسی شد مربوط به احداث پارکینگ در خیابان شهید بهشتی بود. شرکت ایرانیان‌اطلس برای تغییر کاربری ملکی که کاربری مسکونی داشته درخواست داده‌اند. احداث پارکینگ اقدام ضروری و به‌جایی بوده ولی تصمیم‌گیری کمیسیون ماده‌ی ۵ منوط به رضایت همسایگان بوده است و چون نتوانستند رضایت را بگیرند، می‌خواهند کاربری را از پارکینگ به مسکونی برگردانند».

ایرانمنش بیان کرد: «قرار شد این موضوع با حضور مالک و نماینده‌ی شرکت در جلسه‌ی آینده مطرح و بررسی شود».

وی اظهار کرد: «ستاد اجرایی فرمان امام نیز متقاضی ساخت چهار هزار واحد مسکونی در زمین متعلق به ستاد هستند. از شهردار منطقه یک دعوت شد و گزارش مفصلی در این‌باره دادند. موضوع ارزش افزوده مطرح شد که مبلغ قابل توجهی شده و تقاضا داشتند روی همین موضوع بحث و بررسی صورت گیرد».

ایرانمنش توضیح داد: «در دوره‌ی پنجم مصوبه‌ای داشتیم که کمیته انطباق مخالفت اما شورا بر آن اصرار کرد چون مصوبه به نفع مردم بود و عوارض ارزش افزوده ناشی از تفکیک و سایر موارد کاهش پیدا می‌کرد. پرونده به شورای حل اختلاف استانداری ارسال شد و با گذشت ماه‌ها هنوز تعیین‌تکلیف نشده است و مردم معطل مانده‌اند. از شورا می‌خواهم پیگیری ویژه‌ای در این خصوص انجام دهد. ستاد اجرایی هم بر این اساس درخواست تخفیف داشت».

عضو شورای شهر کرمان اظهار کرد: «موضوع بعدی، فراخوان ساخت ۲۸ دستگاه ایستگاه مکانیزه برای سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر به‌صورت BOT بود که شهرداری برگزار کرد اما تنها یک شرکت‌کننده داشت که تقاضای فراخوان مجدد داشتند و کمیسیون موافقت کرد».

وی با بیان اینکه این موضوع نیاز به مصوبه‌ی شورا دارد، اضافه کرد: «اگر شرایط جذاب باشد، بخش خصوصی قطعا ورود خواهد کرد».

ایرانمنش سپس گفت: «صنف مصالح‌فروش سیمان و مصالح ساختمانی، با توجه به وضعیت نابه‌سامان سیمان در کشور و استان که محسوس است و با وجود کارخانه‌های سیمان در شهر کرمان مشکل کمبود و قیمت بالا را داریم، درخواست ورود به بورس کالا را داشتند که تقاضا این بود شورا به این موضوع کمک کند. پیشنهاد شد چون موضوع ملی است از طریق مجمع نمایندگان پیگیری شود که شورا در این‌باره مکاتبه خواهد کرد».

وی بیان کرد: «پیشنهادی دارم که فوریت دارد: زیرساخت‌های آرامستان جدید کامل نیست، سایه‌بانی احداث شده ولی به نظر می‌رسد کم است. به سکو و سایه‌بان نیاز است و تقاضا دارم شهرداری این اقدام را برای رفاه بیش‌تر شهروندان انجام دهد».