رئیس روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی شهریهی مدارس خاص

گروه جامعه – رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان کرمان از افزایش ۱۰ درصدی شهریه‌ی مدارس خاص در سال تحصیلی جدید خبر داد.

امید سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار فردای کرمان اظهارکرد: «طبق مصوبه‌ی شورای آموزش و پرورش استان، شهریه‌ی مدارس خاص، مانند مدارس هیات امنایی، نمونه و تیزهوشان حداکثر ۱۰ درصد افزایش یافته است».

وی افزود: «مدارس عادی چیزی تحت عنوان شهریه ندارند و فقط بخشی به عنوان کمک به مدرسه است که داوطلبانه است و هیچ اجباری در آن نیست». رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: «شهریه‌ی مدارس غیرانتفاعی بر اساس جدول مصوبی که دارند، مشخص می‌شود». وی در عین حال افزود: «بعضی از مدارس غیرانتفاعی که یکسری خدمات ویژه ارائه می‌دهند، با مصوبه‌ی انجمن اولیا و مربیان خودشان که در واقع نماینده‌ی اولیا هستند، مبلغی را بابت این خدمات دریافت می‌کنند که این مبلغ در مدارس مختلف، بسته به خدماتی که ارائه می‌شود، متفاوت است». سلاجقه خاطرنشان کرد: «افزایش شهریه‌ی مدارس خاص بابت کلاس‌های فوق‌برنامه، اردو، جوایز سال تحصیلی و کارهای فوق برنامه است».