آیین اختتامیه ابرماراتن لوت برگزار شد

هفتهای عالی در لوت گذراندیم

 

گروه جامعه ـ آیین اختتامیه‌ی سومین ابرماراتن بین‌المللی راه ابریشم ایران در بیابان لوت استان کرمان شامگاه روز یکشنبه در باغ فتح‌آباد برگزار شد.

به گزارش «استقامت»، در این مراسم، دونده‌ها و دست‌اندرکاران برگزاری ابرماراتن در جمعی صمیمانه از تجربه‌ی شیرین دویدن در لوت باهم سخن گفتند. همچنین نفرات برتر این مسابقه معرفی، و با اهدای مدال یادبود، تندیس ویژه کویر، و هدایایی از صنایع‌دستی کرمان از آن‌ها قدردانی شد.

اکبر نقدی از تبریز مقام اول، حسنعلی شیخ از سیستان و بلوچستان نفر دوم و آلبرتو از ایتالیا مقام سوم را کسب کرد.

پائولو بارگینی، دونده‌ی سرشناس دنیا و مدیر موسسه آکادمی دوو میدانی ایتالیا که مجری خارجی این برنامه است، گفت: «برای همه‌ی ما یک هفته‌ی خیلی عالی بود و امشب دور هم جمع شدیم تا از دونده‌ها و کسانی که تیم را کمک کردند قدردانی کنیم. معین افضلی؛ مجری ایرانی ابرماراتن بیش‌تر از دست راستم در این برنامه به من کمک کرد. اگر نبود هیچ‌وقت نمی‌توانستیم این برنامه را اجرا کنیم».

او اظهار کرد: «تا دو ماه قبل نمی‌دانستم قرار است یک دوستی به ما ملحق شود و کیفیت مسابقه را خیلی بالا ببرد».

او سپس از فرانکو؛ مدیر کمپ ابرماراتن نام برد.

فرانکو گفت: «در این چند روز مسابقه به این فکر می‌کردم که سخنرانی کوچکی برایتان انجام دهم، و با شوخی افزود: «ولی کاغذ آن را گم کردم»! فرانکو تصریح کرد: «این دو هفته با اتفاقات عجیب و جالب برای ما گذشت و فکر نمی‌کردم این‌قدر جالب باشد. من عاشق شور زندگی و عاشق آدم‌ها و معتقد به پیشرفت آدم‌ها هستم. این شانس را داشتم که ایرانیان را از نزدیک بشناسم و با آن‌ها مراوده داشته باشم و مطمئنم که همه‌ی ما چیزهایی از هم یاد گرفتیم».

معین افضلی نیز در این برنامه از تیمی که با او در برگزاری این ابرماراتن همکاری داشتند قدردانی کرد و گفت: «یکی، دو تشکر ویژه دارم. یکی از آقای اکبر رشیدی‌مقدم و همچنین همسرم که در جریان برگزاری این برنامه‌ی سخت، کنارم بود».

وی با اشاره به امنیت بالای لوت و قدردانی از همه‌ی دستگاه‌های امنیتی اظهار کرد: «امیدوارم سال آینده همه‌ی شما را در ایران و بیابان لوت ببینیم».

رشیدی‌مقدم نیز با شرکت‌کنندگان این ابرماراتن دقایقی صحبت کرد؛ «امیدوارم به شما بد نگذشته باشد. کرمان در ایران به‌عنوان استان مهمان‌نواز معروف است و همه‌ی هم و غم ما این بود به شما خوش بگذرد و اگر جایی کوتاهی شد بر ما ببخشید و امیدوارم در آینده‌ای نزدیک باز به شهر ما بیایید. منتظر حضور شما در ایران و کرمان هستیم».

همچنین افضلی، با اهدای تندیسی به نمایندگی از تیم ابرماراتن، از محمد لطیف‌کار؛ به‌عنوان پیشکسوت رسانه قدردانی کرد.

کلام دیگر این‌که؛ ابرماراتن کویرلوت را دو نفر رقم زدند و نام‌شان در این راه مهم ثبت خواهد شد. از ایران معین افضلی و از ایتالیا پائولو بارگینی که هردو با سخت‌کوشی جانانه‌ای هماهنگی‌های داخلی و خارجی تیم را به سرانجام درستی راهبری کردند. نام این دو نفر در خاطرات کویر فراموش نخواهد شد.

گفتنی است در این دوره از ابرماراتن، در مجموع ۳۵ دونده‌ی داخلی و خارجی شرکت کردند که ۱۷ نفر از آن‌ها ایرانی بودند. ۱۱ نفر از دوندگان در جریان این ابرماراتن، ۱۵۰ کیلومتر در لوت دویدند و بقیه‌ی شرکت‌کنندگان اما مسیری ۲۵۰ کیلومتری را طی کردند. تا روز دوم مسابقه سه دونده انصراف دادند و پس از این، ۳۲ شرکت‌کننده مسیر را ادامه دادند. سومین ابرماراتن راه‌ابریشم ایران که در بیابان لوت استان کرمان دوشنبه‌ نهم مهرماه آغاز شد و روز یکشنبه گذشته به پایان رسید.