نشریه فرهنگی گلگهر رونمایی شد

«پیک آهن» بالاتر از انتظار بود

 

گروه فرهنگ و هنر – آیین رونمایی از جدیدترین نشریه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با عنوان «پیک آهن»، گاهنامه فرهنگ و هنر، روز یکشنبه بیستم آبانماه با حضور جمعی از فعالان و پیشکسوتان عرصه فرهنگ وهنر استان کرمان و شهرستان سیرجان و مدیران مسئول نشریات محلی در محل سالن کنفرانس شهرک مسکونی گل‌گهر برگزار شد.

در این جلسه ابوذر حلوایی‌پور مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت گل‌گهر با بیان این‌که امروز، روز مبارکی برای مجموعه‌ی گل‌گهر است، گفت: خوشحالیم که توانستیم یکبار دیگر اقدامی در راستای عمل به مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی‌مان در حوزه فرهنگ و هنر انجام دهیم و به بهانه‌ی رونمایی از مجله «پیک آهن» بعد از مدت‌ها، یکبار دیگر اهالی فرهنگ و هنر و فعالین رسانه‌ای استان و شهرستان را دور یکدیگر جمع کنیم.

مدیر روابط‌عمومی گل‌گهر افزود: مجله «پیک آهن» که امروز شاهد رونمایی از آن هستیم دستاورد جدید روابط‌عمومی گل‌گهر در حوزه چاپ و انتشار نشریات است که محتوایی کاملا فرهنگی و هنری دارد و جای خالی آن در بین نشریات گل‌گهر و حتی نشریات سیرجان و استان به خوبی احساس می‌شد که تصمیم بر آن گرفتیم با استفاده از ظرفیت غنی رسانه‌ای شهرستان و توان بالای روزنامه‌نگاران و نویسندگان بومی این کمبود را جبران کنیم و آمادگی داریم از قلم تمامی نویسندگان و روزنامه‌نگاران برجسته و از مطالب آن‌ها جهت چاپ در این مجله که متعلق به همه‌ی مردم سیرجان و استان است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خوشحالیم که توانستیم قدم اول را محکم برداریم و در اولین شماره این مجله شاهد نظرات مثبت فعالین و پیشکسوتان فرهنگ و هنر باشیم و امیدواریم بتوانیم کاری را به جامعه عرضه کنیم که در کتابخانه‌های همه مردم سیرجان جای داشته باشد.

در ادامه‌ی این جلسه هر کدام از حاضرین به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون مجله «پیک آهن» و اقدامات فرهنگی و هنری گل‌گهر پرداختند و چاپ این مجله را گامی نو در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه برشمردند.

به‌گزارش استقامت، محمد لطیف‌کار سردبیر استقامت و مدیرمسئول فردای کرمان که به این نشست دعوت شده بود، طی سخنان کوتاهی ضمن اشاره به کیفیت بالای اولین شماره‌ی پیک آهن گفت: کیفیت اولین شماره آن‌قدر خوب است که در تصورم نمی‌گنجید. وی ضمن اظهار امیدواری به این‌که این نشریه بتواند در شماره‌‌های آینده نیز کیفیت خود را حفظ نماید اظهار کرد: به‌اقتضای یک نشریه‌ی حرفه‌ای خوب است پیک آهن از شیوه‌ی گاهنامه‌ای دوری نماید؛ و گل‌گهر می‌تواند با انتشار منظم این نشریه، آن را از گزند خستگی‌های معمول گاهنامه‌ها حفظ نماید. وی خاطر نشان کرد این نشریه در وضعیت فعلی از تنوع  و کیفیت مطلوبی برخوردار است. همچنین از نظر طراحی و عکس و سردبیری خیلی خوب کار شده است.