نماینده مردم سیرجان و بردسیر:

میتوانیم معدن را جایگزین نفت کنیم

گروه اقتصاد – نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: «امروز در مجموعه‌ی گل‌گهر ابرپروژه‌ی کشور در سطح آسیا، یعنی انتقال آب حوزه به حوزه از خلیج فارس برای نجات فلات مرکزی ایران در حال انجام است و هشت هزار نفر مستقیم در این پروژه مشغول کار هستند».

شهباز حسن‌پور با اشاره به حضور معاون امور صنایع وزارت صمت، اظهار کرد: «مهندس مقیمی ظرف دو ماه گذشته اقداماتی را انجام دادند که طی ۴۰ سال گذشته جسارتش را بسیاری از دوستان نداشتند».

وی ادامه داد: «اولین اقدام ایشان واگذاری اختیارات به استان‌ها بود که خوشبختانه الان ثبت سفارش در استان‌ها انجام می‌شود و ستاد وزارتخانه، کار اصلی‌اش که نظارت است را انجام می‌دهد».

حسن‌پور همچنین خطاب به مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون، افزود: «آن‌ چیزی که در کشور جایش خالی‌ است و متاسفانه سیستم بانکی نتوانسته به آن پاسخ دهد وجود یک بانک توسعه‌ای است که امیدواریم آقای مهدیان استارت این کار را بزنند».

وی افزود: «اگر این کار انجام نشود در مجلس به دنبال این خواهیم بود که یک بانک توسعه‌ای بزنیم تا به دنبال آبادانی و توسعه باشد».

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «مجموعه‌ی سیستم بانکی کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد اما آن‌چه امروز نیاز کشور است، بانکی است که تمام هم و غم و فکر و ذهنش بحث توسعه‌ی آینده‌ی کشور باشد».

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه زنجیره فولاد گفت: «برگزاری این نمایشگاه نشان‌دهنده‌ی قوت دوستان ما در مجموعه‌ی فولاد استان و معادن است اما متاسفانه کمتر کسی از اقدامات انجام شده در این حوزه مطلع است».

حسن‌پور با بیان این‌که در یک مجموعه‌ی بسیار محدود در گل‌گهر بیش از ۱۹ هزار مستقیم به کار مشغول شدند، اظهار کرد: «امروز در استان کرمان بیش از ۳۰۰ هزار کارگر مشغول کار هستند و بخش عمده‌ی آن‌ها در معادن و صنعت کار می‌کنند اما متاسفانه نتوانستیم این ظرفیت را معرفی کنیم».

وی ادامه داد: «امروز در مجموعه‌ی گل‌گهر ابرپروژه‌ی کشور در سطح آسیا، یعنی انتقال آب حوزه به حوزه از خلیج فارس برای نجات فلات مرکزی ایران در حال انجام است و هشت هزار نفر مستقیم در این پروژه مشغول کار هستند».

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این پروژه به نام کرمانی‌ها در تاریخ ثبت می‌شود، افزود: «طراح و برنامه‌ریز اصلی این پروژه آقای مهندس جلال‌مآب بود و در ادامه مهندس تقی‌زاده کار را با سرعت بیشتری ادامه داد و جا دارد از همه‌ی برنامه‌ریزان تقدیر کنم».

وی اذعان کرد: «پروژه‌ی دوم مجموعه‌ی گهر زمین است که برند اصلی تولید را در کشور به نام خود ثبت کرده است. آن‌ها دیروز به فرمان امام(ره) لباس رزم پوشیدند و امروز به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، لباس رزم دیگری را پوشیدند تا به همه‌ی دشمنان انقلاب ثابت کنند ایرانی با عزت و اقتدار کارش را پیش می‌برد».

حسن‌پور، مهندس پوریانی مدیرعامل شرکت گهر زمین را یک کرمانیِ باسابقه، خوش‌نام و دلسوز نامید و گفت: «وی اولین کسی بود که در استان کار مهندسی معکوس را با تمام وجود شروع و سعی کرد از همه‌ی مجموعه‌ها و توان دانشگاهی کشور استفاده کند و ارتباط صنعت و دانشگاه را به هم پیوند زد».

وی در ادامه با بیان این‌که اگر کار برای خدا باشد و مقداری جرات و جسارت باشد مشکلات قابل حل است با اشاره به اقدامات جهان‌فولاد، اظهار کرد: «مهندس عباسلو در جهان‌فولاد ابتدا با یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات از صندوق بازنشستگی مس و بخشی از گل‌گهر کلنگ یک مجموعه‌ی فولاد را زمین زد و امروز این مجموعه‌ی فولادی صاحب بیش از سه هزار میلیارد سرمایه است».

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۱۴ پروژه‌ی فعال بانک پاسارگاد در استان کرمان، خاطرنشان کرد: «بزرگ‌ترین سایت آهن اسفنجی جهان با سه و نیم میلیون تن ظرفیت سالانه در شهر سیرجان است».

وی اظهار کرد: «این نمایشگاه اگر در هر فصل هم برگزار شود جا دارد زیرا فرزندان ما این توان را دارند تا همان‌گونه که این ۴۰ سال کشور را اداره کردند بتوانند ما را از وابستگی نجات بدهند».

حسن‌پور یادآور شد: «ما کرمانی‌ها می‌توانیم معدن را جایگزین نفت کنیم».