هشدار رئیس اتاق کرمان:

صنعت به آخر خط نزدیک است!

گروه اقتصاد ـ رئیس اتاق کرمان نسبت به مشکلات صنعت در کرمان و کشور هشدار داد.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، سید مهدی طبیب‌زاده، عصر سه‌شنبه، دوم بهمن‌ماه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به وی گفت: «این را بدانید که اگر صنعت ما تا امروز دوام آورده به‌خاطر توان و پشتوانه‌ای بوده که از گذشته داشته؛ اما فکر می‌کنید تا چه زمانی می‌تواند ادامه دهد؟». وی تصریح کرد: صنعت دارد به آخر خط می‌رسد. باید فکری برای آن بکنید. می‌دانیم در سخت‌ترین شرایط هستیم ولی مسائل درون سازمانی را آیا نمی‌شود حل کرد؟ آیا نگاه قاچاق و متخلف به صادرکننده داشتن درست است؟ این‌که صادرکننده را قاچاقچی ارز تلقی می‌کنند؛ این را که دیگر استکبار جهانی نگفته
است».

وی افزود: «هم‌اکنون، کشور از بدیهی‌ترین مسائل دارد رنج می‌برد. هفته‌ی گذشته در جمع تاجران افغانستانی در همین اتاق کرمان بودیم که ببینیم در این شرایط چه‌طور می‌توانیم با این همسایه‌ی خود مراوده‌ی اقتصادی داشته باشیم. از مشکلات گمرک می‌گویند و توقف ۱۲ روزه‌ی کانتینرهای ایرانی، این‌که گران‌ترین ویزا را به آن‌ها می‌دهیم یا این‌که صدور ویزا ۱۶ روزه است. از این نمونه‌ها فراوان است». وی خطاب به وزیر صمت اضافه کرد: «خواهشا به موضوعاتی که می‌توانید، بپردازید. شما همه‌ی این‌ها را می‌دانید و نمی‌دانیم چرا کاری نمی‌کنید؟» طبیب‌زاده سپس با بیان این‌که بخش خصوصی آماده‌ است تا به کشور کمک کند، ادامه داد: «در تصمیمات خود بخش خصوصی را دخالت دهید. بخش خصوصی، به‌عنوان مشاوران صدیق، امین و مطلع می‌تواند به شما کمک کند. همه در یک کشتی نشستیم، به کمک بیایید تا از این شرایط عبور کنیم».

در این جلسه، جمع زیادی از فعالان اقتصادی استان مشکلات خود را با وزیر صمت در میان گذاشتند که بیشتر درباره‌ی موانع صادراتی بود.