معاون استاندار کرمان:

با نگاه نقطهای به مسائل اجتماعی بهجایی نمیرسیم

گروه جامعه ـ معاون سیاسی‌ و امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نگاه نقطه‌ای و یک‌جانبه به مسائل اجتماعی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، محمدصادق بصیری، ظهر یکشنبه، سی‌ام دی‌ماه جاری، در جلسه‌ی ساماندهی کودکان کار که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار کرد: «ما در جلسات متعددی شرکت می‌کنیم و مباحث و مشکلات، مرتب تکرار می‌شود. همین امروز صبح هم در جلسه‌ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بودیم. نقطه‌ای نگاه کردن به مسائل اجتماعی صلاح نیست و باید طیفی نگاه کنیم در این صورت کسی دیگری را محکوم نمی‌کند».

وی افزود: «الان مسائلی چون حاشیه‌نشینی و کودکان کار و موادمخدر نشان می‌دهد که یک جای کار ما دارد می‌لنگد». وی با تایید این‌که نبود کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ مخصوص بانوان در کرمان یک چالش اساسی است، ادامه داد: «استان کرمان با این پهناوری را با سیستان و بلوچستان مقایسه کنید که چهار کمپ مجزای ماده ۱۶ دارند ولی در کرمان فقط یکی برای آقایان داریم».

وی گفت: «دستگاه‌ها زحمت می‌کشند و افراد آسیب‌دیده را جمع‌آوری می‌کنند ولی این‌ها مرتب به خیابان برمی‌گردند. تا امکاناتی برای بازیابی و آموزش این افراد فراهم نشود به جایی نمی‌رسیم».