با حکم شهردار کرمان؛

محمد جهانشاهی سکاندار گردشگری شهرداری کرمان شد

 

گروه جامعه – صبح روز پنجشنبه چهارم بهمن ماه طی حکمی از سوی شهردار کرمان، محمد جهانشاهی مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان سمنان، به‌عنوان دبیر ستاد گردشگری شهرداری کرمان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری کرما‌ن‌آن‌لاین، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در یک نشست داخلی با حضور برخی از معاونان و مدیران شهرداری، گردشگری را از متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین صنایع در جهان ذکر کرد که  مهم‌ترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای
دنیاست.

عالم‌زاده بیان کرد: شهر کرمان علاوه بر داشتن گنجینه‌های ارزشمند تاریخی، به‌عنوان مرکز استان نقطه ورود و خروج هر گردشگری به استان است و این مهم ضرورت همکاری همه‌جانبة دستگاه‌ها، بخش خصوصی و نهادهای مردم‌نهاد را برای معرفی، جذب و جلب گردشگر در کرمان نشان می‌دهد.

شهردار کرمان گفت: از آنجا که نقش دستگاه‌های دولتی متولی و اقدامات آن‌ها برای فعالیت در حوزة گردشگری، کافی و کامل نیست؛ بنابراین، ضرورت دارد ستادهایی متشکل از دیگر نهادها، تشکل‌های مردمی، انجمن‌های صنفی و غیره تشکیل شود تا به مسألة مهم گردشگری شهرمان به بهترین وجه پرداخته شود و شاهد توسعة این صنعت باشیم.

عالم‌زاده ادامه داد: گرچه درون دولت، ساختارها و کارگروه‌های گردشگری وجود دارد، اما فعالیت این گروه‌ها بیشتر به ایام عید معطوف می‌شود و ما به‌عنوان یک نهاد نیمه‌دولتی خدمت‌رسان شهری، باید خود ستادی داشته باشیم که بتوانیم در تمام ایام سال برنامه‌های مناسب و مفیدی برای توسعة گردشگری شهرمان داشته باشیم.

وی با بیان این‌که تشکیل یک ستاد گردشگری و پرداختن به این مسألة مهم، جزء اهداف و دغدغه‌های من بود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل وقتی از برگشتن آقای جهانشاهی مدیرکل سابق میراث فرهنگی سمنان به کرمان، که خودشان کرمانی هستند و سال‌ها در میراث فرهنگی شهرمان خدمت کرده و به این حوزه تسلط بالایی دارند، باخبر شدم، از ایشان دعوت کردم که به شهرداری کرمان آمده و دبیری ستاد گردشگری را به عهده گیرند.

عالم‌زاده گفت: امیدواریم حضور ایشان باعث شود ستادی فعال در حوزة گردشگری داشته باشیم و منشأ خیر و برکت در این حوزه باشد و شاهد ورود گردشگران بیشتر به شهر و رضایت‌مندی آن‌ها و نیز معرفی بیشتر دیارمان کرمان باشیم.

وی هم‌چنین گفت: در حال حاضر، با توجه به فرصت دوماهه به ایام نوروز، باید برنامه‌های نوروزی خوبی در این ستاد تدارک دیده شود؛ ضمن این‌که آقای جوشایی، معاون فرهنگی اجتماعی و همکاران‌شان هم برنامه‌ریزی خوبی برای این ایام انجام داده‌اند.

شهردار کرمان با بیان این‌که نداشتن برنامه آفت کار است و به همین دلیل هم شهرداری در حال برنامه‌ریزی کرمان ۱۴۰۰ است، خطاب به آقای جهانشاهی گفت: از شما نیز انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب، مسبب ایجاد تحول در گردشگری شهری شوید و در این راه شهرداران مناطق به‌عنوان بازوان اجرایی شهرداری نیز همراه و یاری‌دهندة شما و ستاد مذکور خواهند بود.

 

اساس و پایه گردشگری مردم هستند

در این نشست، محمد جهانشاهی، دبیر ستاد گردشگری شهرداری کرمان نیز ضمن تشکر از حُسن اعتماد شهردار کرمان گفت: امیدوارم بتوانم با حمایت و نگاه خوب شما به حوزة گردشگری و مسایل شهری و نیز با همکاری همة بخش‌های شهرداری و امکانات این نهاد، کرمان را به‌عنوان مرکز استان، آن‌گونه که شایسته است معرفی و از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به‌عنوان کسی که تجربة کار در استان دیگر کشور را هم دارم، ظرفیت گردشگری استان کرمان را بسیار بالا می‌دانم و امیدوارم که بتوانیم این منابع را به بسته‌های گردشگری خوبی برای گردشگران تبدیل کنیم.

جهانشاهی با بیان این‌که اساس و پایه گردشگری مردم هستند، بر توسعة گردشگری جامعه‌محور در شهرداری تأکید کرد.

وی بیان کرد: از آنجا که تعاملات خوبی با بدنة فعالان گردشگری کشور و استان  و نیز بخش خصوصی دارم، امیدوارم بتوانم به بهترین وجه در این ستاد فعالیت کرده و برای شهرمان مفید باشم.

گفتنی است؛ در این نشست، با حکم سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان، محمد جهانشاهی، به‌عنوان دبیر ستاد گردشگری شهرداری کرمان معرفی شد.

جهانشاهی، سوابقی هم‌چون معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمان را در کارنامه دارد و پیش از این نیز مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بوده است.