در خواست رئیس انجمن هتلداران استان؛

عدم حضور فعالان گردشگری در ۲ نمایشگاه اخیر بررسی شود

گروه جامعه ـ رئیس انجمن هتل‌داران استان کرمان از کارگروه گردشگری استان خواست تا دلایل عدم حضور فعالان بخش خصوصی حوزه‌ی گردشگری استان در نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان و تمایشگاه گردشگری تهران را به‌صورت کارشناسی بررسی کند.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، سیدعلی معین‌زاده، صبح سه‌شنبه، در کارگروه گردشگری استان که درباره‌ی دو نمایشگاه اخیر گردشگری و صنایع‌دستی در تهران و کرمان ‌سخنانی مطرح شد گفت: «در این دو نمایشگاه اثری از بخش خصوصی فعال در حوزه‌ی گردشگری نبود. نه آژانس‌های استان شرکت کردند و نه هتل‌ها. فقط در نمایشگاه کرمان، تعدادی از واحدهای بوم‌گردی شرکت داشتند».

وی تصریح کرد: « این مسئله از لحاظ کارشناسی باید بررسی شود که چرا بخش خصوصی ما نبودند؟ چرا در نمایشگاه تهران، بخش خصوصی یزد و اصفهان و شیراز بسیار فعال بود ولی از کرمان کسی نبود؟».

وی افزود: «نمی‌خواهم درباره‌ی عملکردها صحبت کنم اما این‌که چرا کرمان دارد ضعیف عمل می‌کند باید به‌صورت کارشناسی بررسی شود». معین‌زاده با اشاره به نمایشگاه صنایع‌دستی استان که روز دوشنبه به پایان رسید، اظهار کرد: «در این نمایشگاه غرفه‌های همه رایگان بود ولی به فعالان گردشگری گفتند که برای غرفه‌ها، باید یک میلیون تومان بپردازند. اینجا مصوب کردید که پولی گرفته نشود چرا گفتند بخش خصوصی باید پول دهد؟ تقاضای ما این است که این مسائل را کارشناسی کنید».