رئیس مرکز پیشبینی اداره کل هواشناسی استان مطرح کرد

احتمال سیل در جنوب و جنوبغربی استان

گروه جامعه ـ بنا به پیش‌بینی هواشناسی، از بعدازظهر شنبه‌ی پیش‌رو، یک سامانه‌ی جدید بارشی به استان کرمان می‌آید و بارش‌های رگباری شدیدی را به‌دنبال خواهد داشت. در این‌باره، مدیرکل هواشناسی استان کرمان می‌گوید که طی یک هفته، بارش تجمعی ۵۰ تا ۸۰ میلیمتر در برخی از مناطق استان را تخمین زده‌اند. درباره‌ی این‌که آیا این سامانه، سیلاب را ایجاد خواهد کرد یا خیر؟ رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان توضیح داد.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، حمیده حبیبی، روز چهارشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه، در نشست شورای مدیریت بحران استان که با حضور فرمانداران استان و شهرداران مراکز شهرستان‌ها برگزار شد، در این‌باره گفت: «بارش‌های بهاری، رگباری و شدید هستند و اگرچه در زمان‌های کوتاهی رخ می‌دهند و گاهی در یک روز ممکن است ۱۰ بارش را تجربه کنیم ولی چون شدت بالایی دارند باعث جاری شدن رواناب‌های بالادست به سمت رودخانه‌های فصلی می‌شوند».

وی افزود: «پیامد چنین بارش‌هایی، طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب در برخی مناطق است».

وی ادامه داد: «سامانه‌ی جدید بارشی که از شنبه‌ی پیش‌رو وارد استان می‌شود، احتمالا موجب وقوع سیلاب در جنوب و جنوب‌غربی استان خواهد شد».

در این‌باره، علیزاده، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان نیز نگرانی خود از آسیب‌پذیری بالای برخی شهرستان‌های استان را اعلام کرد. سعیدی؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان اما تصریح کرد که پیش‌بینی و هماهنگی‌های لازم در استان انجام شده است. / الف