پنجشنبۀ این هفته و با حضور مقامات ملی و محلی پروژۀ ابوذر افتتاح میشود

اولین تقاطع ۳ سطحی کرمان به بهرهبرداری میرسد 

ساخت تقاطع غیرهمسطح شهید الله‌دادی معروف به پل ابوذر به پایان رسیده و شهرداری کرمان در حال انجام آخرین مراحل آماده‌سازی مسیرهای این پل است تا روز پنجشنبه، ۳۰ خردادماه، به بهره‌برداری برسد.

شهردار کرمان در این‌باره به خبرنگار استقامت گفت: «این پروژه نخستین تقاطع غیرهمسطح سه سطحی در شهر کرمان است که علاوه بر روگذر از زیرگذر و سطح صفر آن نیز ترافیک عبور داده می‌شود.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: «در محل اجرای این پل، تداخلات ترافیکی متعددی وجود داشت که با این پروژه جداسازی شده و ترافیک از بلوار قدس به ابوذر جنوبی به صورت رفت‌وبرگشت و از ابوذر شمالی به جنوبی به‌صورت رفت انجام خواهد شد».

وی با بیان این‌که با هدایت ترافیک به سطح صفر، روگذر و زیرگذر، رفت‌وآمد تسهیل خواهد شد، ادامه داد: «عملیات عمرانی این پروژه ۳۰ میلیارد تومان و تملک‌های مجاور آن حدود سه میلیارد تومان هزینه برده است».

وی از افتتاح رسمی پروژه‌ی ابوذر در روز پنجشنبه، سی‌ام خردادماه خبر داد و اظهار کرد: «بعدازظهر پنجشنبه، با حضور استاندار کرمان، جمعی از مدیران استانی و احتمالا معاون وزیر کشور این پروژه رسما به بهره‌برداری خواهد رسید».

به گزارش استقامت، ساخت پروژه‌ی ابوذر به پیمانکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء از مهرماه سال ۹۴ آغاز شده و در حالی‌که قرار بود مهرماه ۹۶ به پایان برسد، در مقطعی به‌حالت نیمه‌تعطیل در آمد که کمبود اعتبار مالی و نبود سگمنتال و مصالح مورد نیاز از دلایل این تاخیر اعلام شده است.

از زمان آغاز به‌کار شورای پنجم شهر کرمان و شهرداری عالم‌زاده کم‌تر از دو سال می‌گذرد؛ اما در همین مدت تاکنون سه تقاطع‌ غیرهمسطح با هزینه‌های بالایی که داشت به بهره‌برداری رسیده و پروژه‌ی ابوذر، چهارمین تقاطع غیرهمسطحی است که در این مدت کم‌تر از ۲۴ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.