مدیرکل ارشاد استان در نشست خبری جشنواره ملی شعر رضوی:

ویژگی جشنواره امسال داوری و دبیری آن است

مینا قاسمی : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، صبح امروز، شنبه ۱۵ تیرماه در حضور اصحاب رسانه در طی برگزاری نشستی، از بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی کرمان خبر داد. به گزارش استقامت وی گفت:« جشنواره ملی شعر رضوی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های حوزه ولایی در حال برگزاری است و محورهای اصلی آن مبنی بر زندگی، افکار و شخصیت امام رضا (ع) می‌باشد». محمدرضا علیزاده افزود:«این جشنواره هرساله به صورت ملی و رقابتی برگزار می‌شود و امسال مقرر است آثار راه‌یافته در سه بخش: شعر کلاسیک، شعر سپید و ترانه مورد داوری قرار گیرند. بر همین اساس، در پی فراخوانی که نیمه دوم سال گذشته ابلاغ شد، ۷۶۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۳۷۵ اثر متعلق به شعر کلاسیک، ۲۵۰ اثر شعر سپید و ۱۰۵ شعر ترانه بود و همه‌ی آثار نیز از سطح کیفی مناسبی برخوردار بودند».

وی اضافه کرد:«از این تعداد، ۷۵ اثر انتخاب و به مرحله‌ی بعد راه یافتند و ۲۰ اثر متعلق به مهمانان برگزیده جشنواره خواهد بود که نهایتا از این تعداد از ۹ نفر تجلیل خواهد شد».

وی در خصوص داوری آثار جشنواره توضیح داد:«داوری آثار را سیدعلی میرافضلی بر عهده دارند که ایشان در عین حال دبیر تخصصی این جشنواره نیز هستند و کارها همه با هدایت و مدیریت ایشان انجام شد. همچنین داوران دیگر جشنواره استاد عبدالجبار کاکایی، استاد محمدعلی بهمنی و استاد سید محمد حسن معین صمدانی هستند که می‌توانم بگویم یکی از ویژگی‌های اصلی جشنواره امسال، وجود دبیران برجسته و داوران متخصص است». علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود تشریح کرد:« روند برپایی و آغاز جشنواره در سال ۱۳۷۲ و در زمان مدیریت وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همراهی و پیشنهاد انجمن شعر شاعران خواجوی کرمانی و به طور ویژه اعضای هیات مدیره و زنده‌یاد مرحوم استاد مظهری شکل گرفت که این حرکت نهایتا در سال‌های بعد منجر به تشکیل بنیاد امام رضا(ع) و برپایی جشنواره‌های امام رضا(ع) در سراسر کشور شد» .

علیزاده سپس گفت:«در جشنواره امسال قرار است که از چند تن از بانیان شکل‌گیری و برگزاری این جشنواره از جمله سیدجواد جعفری مدیرکل پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ( در سال ۷۲) که به نوعی بانی و موسس این جشنواره‌ی بزرگ بودند، تقدیر به عمل آید».

گفتنی است، این جشنواره در روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه برگزار خواهد شد.