طی مراسم ویژه‌ای در کرمان انجام شد

تجلیل از شاعران برگزیدۀ جشنواره ملی شعر رضوی

گروه فرهنگ‌وهنر – بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی، عصر روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی ایران در طی مراسمی ویژه همراه با معرفی شاعران برگزیده، بزرگداشت خادمین حرم مطهر حضرت امام رضا(ع)، تجلیل از عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی و سیدجواد جعفری به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فردای‌کرمان، در این مراسم، علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد:«حضور اساتید برجسته و داوران بزرگ و متخصص و همچنین دبیر علمی جشنواره، از نقاط قوت جشنواره‌ی امسال بود. جشنواره‌ی شعر رضوی از باسابقه‌ترین رویدادهای ادبی کشور است و امیدواریم این اتفاق تا سالیان سال برقرار باشد».
در این جشنواره، ۷۶۱ اثر مورد داوری: سیدعلی میرافضلی، عبدالجبار کاکایی، استاد محمدعلی بهمنی و سید محمد حسن معین صمدانی قرار گرفت که در این مراسم فهرست اسامی افراد شایسته‌ی تقدیر و برگزیدگان بیست و پنجمین جشنواره ملی شعر رضوی به شرح زیر اعلام شد.

تقدیرشدگان ترانه:
معصومه اصغری (عنبرآباد)
میثم داوودی (قم)
برگزیدگان ترانه:
محسن کاشانی (کرمان)
محسن کاویانی (تهران)
محسن ناصحی (اصفهان)

تقدیرشدگان شعر سپید:
زهرا ارباب صالحی (انار)
مجتبی صفدری (رشت)
برگزیدگان شعر سپید:
مژده ملازاده (کرمان)
رزا رودینی (کرمان)
فاطمه بیرانوند (تهران)

تقدیرشدگان شعر کلاسیک:
هادی فرجامی (تهران)
آرزو کبیری‌نیا (کرمان)
جلال حاجب‌نیا (تهران)
معصومه شاکری (نیشابور)
امیرحسین نورالدینی (رفسنجان)
علی اسدی (شهربابک)
محمدحسن اسفندیارپور (کرمان)
برگزیدگان شعر کلاسیک:
عبدالرضا حسینی (عنبرآباد)
اطهره رضایی (کرمان)
علی سلمیان (اصفهان)
مسعود طاهری (همدان)
به‌گزارش فردای کرمان، علیزاده در باره‌ی پیشینه‌ی جشنواره رضوی پیشتر بیان کرده است: «روند برپایی و آغاز جشنواره در سال ١٣٧٢ و در زمان مدیریت وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همراهی و پیشنهاد انجمن شعر شاعران خواجوی کرمانی و به طور ویژه اعضای هیات مدیره و زنده‌یاد مرحوم استاد مظهری شکل گرفت که این حرکت نهایتا در سال‌های بعد منجر به تشکیل بنیاد امام رضا(ع) و برپایی جشنواره‌های امام رضا(ع) در سراسر کشور شد».