سرپرست اداره کل میراثفرهنگی استان کرمان:

اوضاع گردشگری کرمان نابسامان است

گروه جامعه ـ سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان با بیان این‌که آمار فعلی جذب گردشگران حق استان کرمان نیست تصریح کرد که اوضاع گردشگری کرمان نابسامان است.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، فریدون فعالی، عصر سه‌شنبه، یکم تیرماه، در نخستین نشست عمومی کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: «در بخش گردشگری و فرش و صنایع‌دستی در استان کرمان نیاز به انجام اقدامات زیادی داریم و نباید در قالب حرف و ارائه‌ی آمار و ارقام به آن بپردازیم بلکه باید کار عملی انجام شود».

وی افزود: «بخش خصوصی و دولتی در کنار هم باید کارها را پیش ببرند».

فعالی با بیان این‌که ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌ی گردشگری بسیار زیاد است، ادامه داد: «اما از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاه نشده و نسبت تورهای ورودی و خروجی ما در استان رقم قابل ملاحظه‌ای نیست و این نشان می‌دهد دفاتر خدمات مسافرتی ما در ورودی گردشگر باید خیلی تلاش کنند».

وی تصریح کرد: «آمار فعلی گردشگری حق استان کرمان نیست».

وی سپس با تایید اهداف و برنامه‌های کمیسیون گردشگری اتاق اظهار کرد: «سوال مهم این است که چه‌طور به این اهداف برسیم؟ یک هدف و سیاست و رویه‌ی واحد باید تعریف کنیم و همه در کنار هم برای رسیدن به آن هدف واحد تلاش کنیم». وی تاکید کرد: «این‌که بخش دولتی و خصوصی هرکدام یک راه بروند نمی‌توانیم به هدف‌مان برسیم».

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: «در حوزه‌ی گردشگری هر دستگاه دولتی و سیاست‌گذاری در کنار ما قرار بگیرد ما دست آن را می‌فشاریم اما هدف و مسیر یکی است».

فعالی که بیش از دو هفته است به این مسئولیت انتخاب شده، با بیان این‌که در جلسات کمیسیون اتاق خودم شرکت خواهم کرد، افزود: «شرایط گردشگری استان کرمان بسامان نیست و باید تلاش کنیم بهتر شود».

وی اضافه کرد: «۳۵ درصد ضریب اشغال هتل‌های استان است در حالی‌که کم‌تر از ۶۰ درصد باشد ضررده است تازه تخت‌های جدید هم دارد اضافه می‌شود و باید برای بهبود این وضعیت اقدام کنیم».

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: «باید تلاش کنیم در دو بخش شامل ایجاد زیرساخت‌های جدید و مدرن و به‌روز رسانی تاسیسات موجود فعالیت کنیم».