مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

برای حفظ کرسی، منافع ورزش استان را به خطر نمیاندازم

گروه جامعه – مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان این‌که وامدار هیچ گروه سیاسی نیستم، گفت: «اگر قرار باشد به خاطر حفظ کرسی، منافع ورزش استان را به خطر بیندازم یک روز هم در این مسئولیت نخواهم ماند».

به‌گزارش استقامت، میثم پاریزی که به مناسبت هفته‌ی تربیت‌بدنی  در جمع خبرنگاران صحبت‌ می‌کرد با اشاره به نقش رسانه‌ها، اظهار کرد: «به نقش رسانه و تاثیرگذاری رسانه برای پیشبرد حوزه‌ی ورزش و جوانان معتقد هستم و رسانه هم باید خود را در قبال پیشرفت اهداف حوزه‌ی ورزش و جوانان استان مسئول بداند».

وی افزود: «رسانه‌ها باید در کمال شجاعت، ریسک‌پذیری، صداقت و آگاهانه مسایل ورزش را رصد کنند و پیشنهادات خود را ارائه کنند، ما نقدهای سازنده را می‌پذیریم و در کنار نقد باید پیشنهادی باشد تا شاهد تاثیرگذاری آن باشیم».

وی با اشاره به شعار هفته‌ی تربیت‌بدنی با عنوان «پیش به سوی ایران فعال» یادآور شد: «هفته‌ی تربیت‌بدنی از ۲۶ مهرماه آغاز می‌شود و تا دوم آبان‌ماه ادامه دارد».

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از افتتاح ۲۰ پروژه در هفته‌ی تربیت‌بدنی خبر داد و خاطرنشان کرد: «با این پروژه‌ها ۵۰ هزار متر به سرانه‌ی ورزش استان اضافه خواهد شد».

وی بیان کرد: «بیش از ۵۰۰ برنامه در حوزه‌ی ورزش و بیش از ۱۰۰ برنامه در حوزه‌ی جوانان در هفته‌ی تربیت بدنی برگزار خواهد شد».

 

عدم حمایت بنگاههای اقتصادی از ورزشکاران مستعد

وی با بیان این‌که از ابتدای هفته‌ی تربیت‌بدنی ستاد برنامه‌ریزی بازی‌های المپیک و پارالمپیک به صورت هفتگی برگزار خواهد شد، توضیح داد: «امروز دغدغه‌ی ورزشکارانی که سهمیه کسب کردند و یا شرایط کسب سهمیه را دارند حمایت‌های مالی است که باید از سمت بنگاه‌های اقتصادی انجام شود».

پاریزی ادامه داد: «جلسه‌ای در محل استانداری تشکیل شد اما تا امروز  هیچ حمایتی از سمت بنگاه‌های اقتصادی برای ورزشکاران مستعد در رشته‌های ورزشی انجام نشده که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود ضمانت اجرایی آن را تضمین کنیم».

وی با بیان این‌که استان در حوزه‌ی المپیک جایگاه خوبی ندارد، اظهار کرد: «با توجه به المپیاد استعدادهای برتر کشور زمینه‌سازی خواهیم کرد که المپیاد استعدادهای برتر استان را به صورت مستمر در بهمن ماه هر سال برگزار کنیم تا ملاک عمل ما برای ورزش‌های پایه باشد».

 

فعالیتهای موازی در سطح باشگاههای استان زیاد است

پاریزی در پاسخ به سوالی درباره‌ی برنامه‌‌ی اداره ورزش و جوانان برای ورزشکاران المپیک ۲۰۲۰، گفت :«اولویت برنامه‌های استان برای المپیک ۲۰۲۰ بر روی ورزشکاران پارالمپیک است که شرایط را دارند و کسب سهمیه انجام شده و تعدادی هم تا فرصت زمانی باقی‌مانده انجام خواهد شد».

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار کرد :«برنامه‌ی اول ما حمایت بنگاه‌های اقتصادی از ورزش‌های پارالمپیک است که باید این را به صورت جدی دنبال کنیم، با سازوکاری که قبلا طراحی شده موافق نیستم زیرا پیشنهاداتی از سمت هیات‌های ورزشی مبنی بر این‌که افرادی شرایط حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک را دارند مطرح شده که این تعداد ورزشکاری که به بنگاه‌های اقتصادی معرفی شدند زیاد منطقی نیست و شاید به افرادی که واقعا مستعد هستند و شرایط کسب سهمیه را دارند آسیب بزند؛ به همین دلیل حمایت بنگاه‌های اقتصادی را تقسیم خواهیم کرد، بخشی به مجموعه‌ی هیات‌هایی که مستعد هستند تعلق می‌گیرد و بخشی را هم به شرط کسب سهمیه اختصاص می‌دهیم که می‌تواند ایجاد انگیزه کند».

پاریزی با بیان این‌که باید حمایت‌های منطقی از ورزشکاران المپیکی صورت بگیرد تا موفق شوند، یادآور شد: «باشگاه‌های استان خیلی هیجانی تصمیم می‌گیرند، فعالیت‌های موازی در سطح باشگاه‌های استان زیاد است، بنگاه‌های اقتصادی دارند مسئولیت اجتماعی خود را با حمایت از حوزه‌ی ورزش انجام می‌دهند اما این مسئولیت اجتماعی باید به سمت عدالت اجتماعی سوق پیدا کند».

وی ادامه داد: «باید بتوانیم این حمایت را از ورزشکاران بومی استان داشته باشیم بخش عمده‌ای از پول بنگاه‌های اقتصادی در قالب باشگاه‌ها در حال خروج از استان است و یا ورزشکارانی که حتی سرمایه‌گذاری شخصی خود را در سطح استان انجام نخواهند داد و شاید این رقم حدود ۷۰ درصد سرجمع اعتبارات باشگاه‌ها باشد».

پاریزی بیان کرد :«امیدواریم سیاست‌گذاری‌ها هم از سمت اداره کل ورزش و جوانان استان و هم هیات‌های ورزشی و باشگاه‌ها به نحوی باشد که در ورزش پایه شعاری عمل نکنیم. توجه به ورزش پایه، ثبات مدیریت و … می‌تواند کمک کند طی مدت زمان مناسب به نتیجه برسیم».

وی خاطرنشان کرد: «باشگاه‌های ورزشی باید بازوی کمکی برای اداره ورزش و جوانان در بخشی از فعالیت‌ها که امکان اقتصادی ندارند، باشند اما سازوکار مستقلی در استان است که امیدواریم با حمایت استاندار و مدیران بنگاه‌ها، برنامه‌ی باشگاه‌ها را هدفمند کنیم».

 

برای حفظ کرسی، منافع ورزش استان را به خطر نمیاندازم

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره‌ی تاثیر فشار مطالبات نمایندگان استان بر حمایت بنگاه‌های اقتصادی از ورزش، گفت :«خودمان اجازه دادیم مسائل سیاسی در باشگاه‌ها نمود کند، حوزه‌ی سیاسی به دلیل تامین منابع، به سمتی می‌رود که نیروی انسانی است و پتانسیل نیروی انسانی به دلیل جذابیت‌های ذاتی در حوزه‌ی ورزش زیاد است».

وی افزود: «آیا ارتباطات سیاسی ورزش با کسانی که در حوزه‌ی سیاست فعالیت دارند، منافع ورزش استان را تامین کرده؟ اگر ارتباطات ما با سیاسیون توانسته منافع ما را تامین کند، خوب است اما اگر بالعکس بوده ما بازنده‌ی این داستان هستیم».

پاریزی یادآور شد: «حرمت امامزاده را متولی نگه می‌دارد، در حوزه‌ی ورزش باید آن‌قدر انتخاب روسای هیات‌های ورزشی تخصصی باشد که بتوانیم اقتدار ورزش را حفظ کنیم».

وی ادامه داد: «ورزش به هیچ شخصی نیاز ندارد و به اندازه‌ی کافی بزرگ است اگر من در کرسی مدیرکلی استان قرار می‌گیرم بزرگ می‌شوم والا آن جایگاه برای خودش محفوظ است».

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان اضافه کرد: «وامدار هیچ گروه سیاسی نیستم، انتخابی که صورت گرفته با هیچ زد و بندی نبوده و صرف فعالیت‌های حوزه‌ی ورزشی بوده است».

وی اظهار کرد :«در بحث فعالیت‌های سیاسی باید خیلی هوشمندانه رفتار کنیم اگر فعالیت‌های سیاسی از حد خود ترخص کند، آسیب است و اگر قرار باشد به خاطر حفظ کرسی، منافع ورزش استان را به خطر بیندازم یک روز هم در این مسئولیت نخواهم ماند».