درس موزه صنعتی از رکورد نقاشی سپهری

گروه جامعه ـ محمد لطیف‌کار، مدیرمسئول و سردبیر فردای‌کرمان، در یادداشتی که در کانال شخصی خود در تلگرام منتشر کرده، فروش یکی از آثار سهراب سپهری در یک حراجی بین‌المللی را بهانه‌ای قرار داده تا ارزش‌های موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را یادآوری کند. تعداد زیادی از آثار سهراب سپهری در این موزه نگهداری می‌شود. این یادداشت را در ادامه بخوانید:

«چند روز پیش، یک تابلوی نقاشی از درختان سهراب سپهری در حراجی لندن، و در میان آثار ایرانی عرضه شده به نمایشگاه هنر خاورمیانه رکورد زد، و حدود هشتاد و هفت هزار پوند به فروش رفت. حتما شما هم این خبر را در رسانه‌ها خوانده‌اید و مثل من از این‌که می‌بینید هنر ایران این‌طور در بازارهای دنیا، جایی برای خود پیدا کرده، خوشحال شده‌اید.

در باره‌ی این حراجی که هفته‌ی گذشته برگزار شد، خبرگزاری مهر به نقل از سایت این حراجی نوشت: در این حراجی که اول آبان ماه برگزار شد، از  ۷۳ اثری که از هنرمندان خاورمیانه ارایه شده بود، ۴۷ اثر به فروش رسید، که از این تعداد ۹ اثر متعلق به هنرمندان ایرانی بود.

چون تعداد زیادی از آثار سپهری هم‌اکنون در موزه صنعتی در کرمان نگهداری می‌شود؛ این رویداد هنری برای ما اهمیت بیشتری دارد، و نشان می‌دهد که کرمان صاحب چه گنجینه‌ی ارزشمندی است.

این خبر می‌تواند بار دیگر، متولیان و اهالی هنر استان را به اهمیت این آثار حساس‌تر ‌کند تا با نگهداری دقیق و به نمایش درآوردن آن‌ها، و نیز معرفی این مجموعه‌ی گرانسنگ، به این شاعر و نقاش بزرگ کاشانی ادای دین کنیم.

به‌نظر من، موزه صنعتی نه‌تنها از نظر معنوی، موجب اعتبار و افتخار استان است، که از نظر اقتصادی هم می‌تواند در جذب گردشگر فرهنگی به کرمان نقش مهم و موثری داشته باشد. و کلام آخر؛ ای کاش مسئولان ذیربط، هرسال دست‌کم یک‌بار فرصت دیدار دوره‌ای هنرمندان و خبرنگاران، از آثار سهراب سپهری و سایر هنرمندان بزرگ ایران و جهان را که در این موزه نگهداری می‌شود فراهم کنند».