معاون سازمان حملونقل بار و مسافر شهرداری کرمان:

کرایة سرویس مدارس نباید افزایش پیدا کند 

گروه اقتصاد – پس از افزایش قیمت بنزین و تعیین سهمیه برای خودروهای مختلف، قرار شد به سرویس‌های مدارس ماهیانه ۱۲۰ لیتر بنزین هزار و ۵۰۰ تومانی اختصاص داده شود. شرط تخصیص این سهمیه هم ثبت‌نام در سامانه‌ی سپند اعلام شد.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان در این‌باره به فردای کرمان گفت: «به گفته‌ی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور تا دهم دی‌ماه مابه‌التفاوت سوخت به حساب شبا رانندگان سرویس مدارسی که در سامانه‌ی سپند ثبت‌نام کردند واریز می‌شود». محمد مهدی‌نژاد افزود: «وضعیت آژانس‌ها هم تا نیمه‌ی اول دی‌ماه مشخص می‌شود، اطلاعات آژانس‌ها را تا ۱۲ آذرماه به اتحادیه‌ی تاکسیرانی کشور اعلام کردیم و اتحادیه نیز این اطلاعات را در اختیار وزارت کشور قرار داده است».

وی درخصوص نحوه‌ی تخصیص سهمیه‌ی بنزین به سرویس‌های مدارس نیز توضیح داد: «سیاست این است که تخصیص سوخت بر اساس پیمایش خودرو انجام شود، سامانه‌ی سپند دارای ابزارهایی است که بتوان پایش سرویس دانش‌آموزی را به‌صورت دقیق انجام داد اما در حال حاضر به‌صورت میانگین حساب شده است».

مهدی‌نژاد ادامه داد: «در حال حاضر مبلغ ۱۸۰ هزار تومان به‌عنوان مابه‌التفاوت سوخت به حساب رانندگان سرویس مدارس واریز می‌شود که این مبلغ فقط در جایگاه‌های سوخت قابل برداشت است».

وی خاطرنشان کرد: «تاکنون حدود  دو هزار و ۵۳  راننده در سامانه‌ی سپند ثبت‌نام کردند، حدود هزار و ۳۶۵ نفر تایید شدند و ۶۸۸ راننده نیز نیاز به بررسی دارد». معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان بیان کرد: «در آینده میزان سهمیه‌ی سوخت آژانس‌ها و حتی تاکسی‌ها نیز بر اساس پیمایش و میزان کارکرد محاسبه می‌شود». وی در پاسخ به این سوال که آیا هزینه‌ی سرویس مدارس در سال تحصیلی فعلی افزایش خواهد یافت؟؛ گفت: «یک‌سری از سرویس‌های مدارس نرخ را گران کردند که پس از اعلام به تاکسیرانی و بررسی ما مشخص شد این سرویس‌ها آزادبر هستند و مستقیم با والدین قرارداد بستند و زیرمجموعه‌ی تاکسی‌رانی و آموزش و پرورش نبودند».

مهدی‌نژاد یادآور شد: «از شرکت‌ها خواسته‌ایم تا زمانی که دستور از مراجع ذی‌صلاح صادر نشود، نرخ کرایه‌ها نباید افزایش پیدا کند».