واکنش محمود دولتآبادی به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی

چه سازم به خارى که در دل نشیند؟

گروه جامعه – محمود دولت‌آبادی از نویسندگان بزرگ ایران است که به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی واکنش نشان داده و می‌گوید: «در اندوه عمیق از دست دادن آن انسانی که شخصا دورادور دوست می‌داشتمش، سوگوارم».

به‌گزارش فردای کرمان، او طی یادداشت کوتاهی که در روزنامه ایران منتشر کرده می‌نویسد: «به پا گر خَلَد خارى آسان برآید / چه سازم به خارى که در دل نشیند! ازلحظه‌اى که خبر فاجعه ترور سردار قاسم سلیمانى را شنیدم، مفهوم این عبارات بالا ذهنم را رها نمى‌کند: چه سازم به خارى که در دل نشیند؟ و ازخود مى‌پرسم آیا این است سرنوشت همه‌ی فرزندان شایسته‌ی این آب و خاک، با هر اندیشه و هرگرایشى؟ انهدام؟

بارى… ایران باردیگر یکى ازفرزندان شایسته‌ی خود را با دریغ تمام، از دست داد. شخصیتى که سدٌى سترگ در برابر خون‌آشامان داعش برآورد و مرزهاى کشور ما را از نکبت حضور آنان ایمن داشت. من نیز در اندوه عمیق ازدست دادن آن انسانى که شخصاً دورادور دوست مى‌داشتمش، سوگوارم».

دولت‌آبادی پیشتر نیز در جریان ایستادگی حاج قاسم در مقابل داعش، از عملکرد این سردار شجاع دفاع کرده است. او در مصاحبه با مهرنامه در مرداد سال نود و چهار می‌گوید: من هم قاسم سلیمانی و امثال او را می‌پسندم در جای خود، و همین‌طور آقای ظریف و امثال او را . به همین روشنی هم این حرف را چاپ کنید. او و امثال او باید سرجای خودشان بایستند و نگذارند مردم کشان وارد کشور ایران شوند و این دیگران هم سرجای خودشان و از طرق دیگر بگویند و بکوشند که این مردم کشان را باید جمع کرد! باز هم سعدی گفت « جهان مانند خط و خال و ابروست / که هرچیزی به جای خویش نیکوست»!