سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران در کرمان:

شهادت حاجقاسم نقطة پایان نیست

گروه جامعه ـ سه‌شنبه‌ی گذشته در کرمان غوغا بود. جمعیت بی‌سابقه‌ای از اقصی نقاط کشور برای مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی آمده‌ بودند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: «شهادت حاج‌قاسم و یارانش نقطه‌ی پایان آن‌ها نیست بلکه نقطه‌ی آغاز آن‌هاست».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، سردار سرلشکر سلامی خطاب به جمعیتی که که پس از ورود به محل سخنرانی او شعار «سلامی، سلامی انتقام انتقام» می‌دادند، گفت: «حرف آخر را اول می‌زنم؛ انتقام می‌گیریم».

وی افزود: «انتقام می‌گیریم؛ سخت و محکم و پشیمان‌کننده و قاطع و تمام کننده. مطمئن باشید. آرام باشید». در پی این اظهارات؛ عزاداران فریاد زدند: «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم، آماده».

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس گفت: «امروز، سرزمین کرمان، دیار کریمان شاهد طلوع دو خورشید روی زمین است. ما امروز آمده‌ایم تا در آسمان افتخارات این سرزمین عزیز، دو خورشید پرفروغ دیگر را بنشانیم. ما در نبرد با آمریکا، شهدای عزیزی را تقدیم کرده‌ایم. فرمانده‌ی شجاع، وفادار، فداکار و بی‌نظیر سپاه اسلام که تاریخ بشریت همانند او را کم‌تر و یا اصلا ندیده است؛ سردار قلب‌ها و دل‌ها، سردار رشید جهان اسلام، ایران و کرمان حاج‌قاسم سلیمانی. فرمانده‌ی رشید، رعنا، عاشورایی و ولایی عراقی ابومهدی المهندس. شهید بزرگ، اسوه‌ی حیا و نجابت و وفاداری سرتیپ پاسدار شهید حسین پورجعفری که باز هم از این دیار است و افتخار آن برای شما. پاسدار قهرمان شهید مظفری‌نیا، پاسدار شهید دلاورمان هادی طارمی و پاسدار دیگر شهیدمان زمانی‌نیا».

وی ادامه داد: «همه‌ی ما امروز می‌دانیم کسی را تا عرش خدا بدرقه می‌کنیم که در صولت و هیبت و صلابت و شکوه و معنویت و معرفت و ایمان کم‌نظیر است. او در شجاعت، مالک‌اشتر است. همواره قاسم به خیمه‌ی دشمن از همه نزدیک‌تر بود. او می‌رفت تا عمود خیمه‌ی دشمن را برکند. شهید، زهد و تقوا را از ابوذر گرفته بود. او ابوذر بود و هست. او وفاداری را از حضرت عباس (ع) به ولی‌امر خود گرفته بود و سرانجام با دستانی جدا همانند مرادش ابوالفضل‌العباس(ع) در نزدیکی حرم حضرت، وفاداری و عشق به اسلام و ولایت و ایران عزیز را اثبات کرد. او میثم بود. عمار بود. یاسر بود. او جلوه‌ای از زیباترین فضائل عالم در وجود یک شخصیت ممتاز بود. او هرگز در مقابل دشمن سست نشد، نلرزید، قلبش آرام بود. مطمئن بود. برای ۴۱ سال لباس جهاد را از تن به در نیاورد. او می‌دانست لباس جهاد لباس عزت مسلمین است».

سلامی گفت: «گستره‌ی شخصیت او فراتر از مرزهای ایران شخصیتی ساخت که تمام جهان بشریت با ستایش از او به‌عنوان اسوه‌ی مقاومت و حمایت از مظلومان حمایت می‌کنند».

وی با بیان این‌که آن‌ها که با پرتاب سنگریزه فکر می‌کنند می‌توانند خورشید را خاموش کنند اشتباه می‌کنند، تصریح کرد: این سنت جنایتکاران عالم است اما نمی‌توانند با خورشید بجنگند. قاسم سلیمانی درخشان‌تر از همیشه امروز راهی را گشوده است که به پیروزی مسلمنان و شکست قاطعانه‌ی استکبار خواهد انجامید»

سلامی اظهار کرد: «توصیف ابعاد شخصیت او برای بنده ممکن نیست. در عین این‌که فرمانده‌ای باصلابت و باوقار بود و همیشه شکوه ایران را در قامت خود متجلی می‌کرد اما بسیار متواضع بود. او هرگز در درون خویش خود را برتر از هیچ سربازی ندید و درجه‌های نظامی هرگز موجب تفاخر و تکبر در او نشد».

فرمانده سپاه پاسداران با بیان این‌که سردار سلیمانی بسیار جدی و سخت‌گیر بود اما همه می‌دانند دریای مهربانی بود، افزود: «عاطفه‌ی او زبانزد همه بود. سینه‌اش در مقابل کفار همچون صخره‌های استوار کوه‌های بلند مستحکم بود اما در برابر مومنان و مردم نرم‌خو و آرام با لبخندهای زیبا و نازنین می‌درخشید».

وی گفت: «خدایا چه‌طور طاقت بیاوریم مظهر این همه زیبایی را امروز از خود جدا کنیم؟ هرچند او به معراج می‌رود و راه صعود می‌پیماید. امروز چهره‌ی کرمان آسمانی است. کرمان امروز دریاست. کویر امروز دریاست اما ما می‌دانیم شهادت حاج‌قاسم و یارانش نقطه‌ی پایان آن‌ها نیست بلکه نقطه‌ی آغاز آن‌هاست».

وی افزود: «حاج‌قاسم یک شخص نیست. یک راه است که تازه گشوده شده است و برای ما فتح قله‌های بزرگ را نوید می‌دهند بنابراین دشمن باید به این نکته بیاندیشد که شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی زنده‌تر است».

سلامی تصریح کرد: «شهید قاسم سلیمانی از قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است».

فرمانده سپاه پاسداران با بیان این‌که سردار سلیمانی معمار شکست آمریکاست، اضافه کرد: «سپهبد شهید ما معمار شکست‌های چهار دهه‌ی پی‌درپی آمریکا از مسلمانان عالم است. شهید قاسم سلیمانی دشمنان را در بیابان‌ها و خیابان‌ها و دشت‌ها و کوه‌ها تا شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ تعقیب کرده است».

وی ادامه داد: «او نهضت فلسطین را احیا کرده است، او رژیم صهیونیستی را در باریکه‌ای در حصار آتش‌های قدرتمند فلسطینیان قهرمان قرار داده است، او احیاگرِ میدانی نهضت فلسطین بوده است».

سلامی بیان کرد: «او سیاست آمریکا را برای از بین بردن حلقه‌ی مرکزی مقاومت در کنار مدیترانه، یعنی سوریه، با شکست بزرگ مواجه کرده است».

وی افزود: «او استراتژی آمریکا برای بر هم زدن امنیت و آرامش مسلمانان را در هر نقطه‌ای از عالم اسلام با شکست مواجه کرده است».

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: «او از جغرافیای یکپارچه‌ی جهان اسلام حفاظت کرده است و اجازه نداده است رویای باطل دشمنان صهیونیسم و آمریکای جنایتکار که قدرت خود را در تجزیه‌ی کشورهای مسلمان و کوچک کردن و ضعیف کردن آن‌ها می‌دانند، جامه‌ی تحقق به خود بپوشاند».

وی بیان کرد: «او از این‌که آمریکایی‌ها بر عراق سیطره پیدا کنند مانع شده و اجازه نداده است موفقیت‌های نظامی آمریکا در عراق علیه صدام به موقعیت و قدرت سیاسی در عراق تبدیل شود».

سلامی ادامه داد: «او از شکست یمن در مقابل ائتلاف صعودی، آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی جلوگیری کرده است، او این شخصیت است او را ببینید، این‌جا ایستاده است».

وی با بیان این‌که حاج‌قاسم پیش از این انتقام خود را از آمریکا گرفته است، گفت: «اما ما هم به عنوان ادامه‌دهنده‌ی راه او این کار را خواهیم کرد».

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: «دشمن همیشه باعث شده که از دل تهدیداتش برای ما فرصت ایجاد شود و به پیشرفت ما کمک کرده است».

وی افزود: «شهادت سردار بزرگ سپاه اسلام حاج‌قاسم سلیمانی نقطه‌ی آغازی است بر پایان زودرس اخراج آمریکایی‌ها از همه‌ی منطقه‌ی جهان اسلام و این پدیده را ان‌شاءالله به‌زودی خواهند دید».

سلامی خطاب به عزاداران گفت: «توجه کنید، ما انتقام می‌گیریم، آرام باشید، به آینده فکر می‌کنیم، ما می‌خواهیم آینده‌ی جدیدی بسازیم، این اراده‌ی الهی ماست».

وی با بیان این‌که آن‌ها اشتباه کردند، یادآور شد: «آمریکایی‌ها سال‌ها در فضای مجازی با بسیج همه‌ی رسانه‌ها و عملیات‌های روانی سنگین تلاش کردند تا قدری از کینه و نفرت مسلمانان نسبت به خود بکاهند، تلاش کردند ملت ایران را از انقلاب خود، از رهبر عزیز خود، از اسلام خود جدا کنند و تصور می‌کردند به نتیجه رسیدند، فکر می‌کردند مردم ایران دیگر پژواک صدای آن‌ها شده‌اند، به خیابان می‌ریزند و علیه نظام عمل می‌کنند اما آمریکا با این اقدام خود امروز ببیند مردم برای چه به خیابان‌ها آمدند، انقلاب دوباره بیش از همیشه زنده شد».

وی افزود: «درود خدا بر شما مردم باشرف. ما اگر هر روز قطعه‌قطعه شویم در راه شما قربانی شویم، می‌ارزد، این آرزوی ماست، ما فدایی شما هستیم، این را سردار بزرگ ما با پیکر عزیزش و سردار دیگرمان و فرماندهان دیگرمان می‌گویند».

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: «امروز بذر کینه از آمریکا در دل ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان به شکلی شگفت‌انگیز کاشته شده است که نتیجه‌ی طبیعی این موضوع این است که مسلمانان دیگر هیچ نقطه‌ی امنی در هیچ‌جا برای آمریکا نخواهند گذاشت».

وی ادامه داد: «به آمریکایی‌ها می‌گوییم همه‌ی سرمایه‌گذاری‌هایتان را با این ترور ناجوانمردانه به آتش کشیدید، امروز یک انرژی جدید، یک نیروی پیشران قوی، یک اراده و انگیز‌ه‌ی عمیق، که این اصل اول مبارزه با آمریکا است، شکل گرفته است».

سلامی یادآور شد: «مردم مسلمان با ایمان و آگاهی و احساس خود می‌جنگند و با قلب‌ها، امروز قلب‌ها برای همیشه سرشار از نفرت آمریکایی‌ها است و این الزام اول برای شکل‌گیری یک مبارزه‌ی گسترده علیه استکبار است تا  این‌که ان‌شاءالله جهان اسلام به‌طور کامل از شر شیاطین و اباطیل آزاد شود». وی تاکید کرد: «باز هم می‌گوییم اراده‌ی ما محکم است، به دشمنان‌مان هم می‌گوییم انتقام می‌گیریم اما اگر حرکت دیگری انجام دهند آن‌جا را که دوست دارند و به آن عشق می‌ورزند به آتش می‌کشیم و خود آن‌ها می‌دانند آن‌جاها کجاست».