شهردار کرمان مطرح کرد

پیادهراهسازی میدان ارگ  به تعویق افتاد

گروه جامعه ـ ممانعت از ورود خودروها به محوطه‌ی میدان تاریخی ارگ در شهر کرمان و تبدیل آن به محلی برای پیاده‌ها؛ تصمیمی است که در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری کرمان بر اجرای آن تاکید فراوان شده است. این پروژه اما هنوز به مرحله‌ی اجرا نرسیده و شهردار کرمان به «فردای‌کرمان» می‌گوید که در این دو ماه پایان سال ۹۸ هم کاری در میدان ارگ انجام نمی‌دهند.

سید مهران عالم‌زاده در پاسخ به این پرسش فردای‌کرمان که پروژه‌ی پیاده‌راه سازی میدان ارگ به کجا رسید؟ بازاریان مشتاق هستند که بدانند این پروژه چه زمانی شروع می‌شود تا بتوانند براساس آن برنامه‌ریزی کنند؛ توضیح می‌دهد: «اسناد مناقصه‌ی بخشی از این پروژه در حال آماده شدن است. بخشی از طرح که مربوط به کف‌سازی میدان است را میراث‌فرهنگی تائید کرده است اما متاسفانه فرایند تائید طرح در میراث‌فرهنگی زمان‌بر شده است».

وی با بیان این‌که ما این مشکل را با آقای فعالی، مدیر محترم میراث‌فرهنگی استان هم در میان گذاشته‌ایم که زمان‌بر بودن این فرایند کار ما را هم عقب می‌اندازد، می‌افزاید: «مشاور ما چند ماه است که بین شهرداری و میراث‌فرهنگی در رفت‌وآمد است تا طرح به تصویب برسد».

وی اظهار می‌کند: «تا این لحظه هم، طرح کف‌سازی مصوب شده و اسناد آن در حال آماده‌سازی است. امیدواریم که بعد از نوروز ۹۹ بتوانیم عملیات اجرایی کف‌سازی میدان را شروع کنیم و تا آن زمان امیدواریم دیگر بخش‌های طرح هم از سوی میراث‌فرهنگی تعیین‌تکلیف شود تا بتوانیم کار را بی‌وقفه ادامه دهیم».