زهره سالاری کاندیدای اصلاح‌طلبان کرمان و راور:

با تمام توانم ایستادگی خواهم کرد

سختترین انتخابات در ۴۰ سال اخیر را داریم

 نظرات متفاوت به پیشرفت کشور کمک میکند 

حضور خانمها در عرصههای مدیریتی کمرنگ است

گروه جامعه – دکتر زهره سالاری تنها کاندیدای شورای اصلاح‌طلبان کرمان با بیان این‌که معتقدیم تضارب آرا و نظرات متفاوت به پیشرفت کشور کمک می‌کند، گفت: «ما معتقدیم در مجلس باید تمام تفکرات باشد، شهید سلیمانی گفتند این وطن برای تمام ایرانیان است، اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم، همه فرزندان این کشور هستند».

به گزارش خبرنگار فردای کرمان، زهرا سالاری شامگاه شنبه در همایش حامیان خود در کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) بیان کرد: «حضرت فاطمه(س) گوهری درخشان بودند که در همه‌ی صحنه‌ها می‌درخشیدند، نه فقط همسری فداکار و مادری دلسوز بودند بلکه بانویی نمونه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بودند».

سالاری افزود: «در حال حاضر نیز زنان جامعه‌ی ما بایستی به تاسی از این بانوی گرامی که محصور به زمان و مکان نبودند سعی کنند راه ایشان را دنبال کنند».

وی در ادامه با بیان این‌که زنان ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: «زنان در عرصه‌های اشتغال و تحصیل تقریبا هم‌تراز با مردان پیش رفتند و در عرصه‌های مدیریتی میانه نیز تا حدی موفق بوده‌اند اما در عرصه‌های مدیریتی تصمیم‌گیر و تصمیم‌‌ساز مانند مجلس و بالاتر، معمولا حضور کم‌رنگ‌تری دارند».

کاندیدای اصلاح‌طلب حوزه‌ی کرمان و راور با بیان این‌که حدود ۴۰ سال است در استان کرمان حتی یک نماینده‌ی خانم نداشتیم، اضافه کرد: «ما معتقدیم اول کسانی که باید مدافع حقوق خانم‌ها در عرصه‌ی مدیریتی باشند مردان هستند چراکه حضور خانم‌ها در این عرصه نه تنها برای احقاق حقوق خود خانم‌ها بلکه برای احقاق حقوق مردان جامعه نیز مثمرثمر خواهد بود».

وی با بیان این‌که انقلاب ۵۷ مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت بود، یادآور شد: «جمهوریت یعنی این‌که تمام مسیر اداره‌ی کشور باید از کانال مردم باشد، امام خمینی بارها تاکید می‌کردند شما چکار دارید مردم به چه کسی رای می‌دهند، حتی اگر ضرر می‌کنند بگذارید خودشان تصمیم بگیرند، که البته تجربه نشان داده کمتر پیش می‌آید مردم خودشان بد انتخاب کنند مگر این‌که ما شرایطی را پیش بیاوریم که مشکلاتی برای رای مناسب پیش بیاید، والّا مردم ما آگاه و باشعور هستند و می‌توانند تشخیص بدهند».

سالاری افزود: «طی این ۴۰ سال مردم ما هشت سال در دفاع مقدس، جانانه برای تمامیت ارضی کشور تلاش کردند و جوانان زیادی را از دست دادیم».

وی خاطرنشان کرد: «بررسی‌ها نشان می‌دهد در این ۴۰ سال حداقل در استان کرمان، هر جا ردپای توسعه‌ای وجود دارد، اصلاح‌طلبان نقش داشته‌اند و زمانی که اصلاح‌طلبان در عرصه‌های مدیریتی استان بوده‌اند اتفاقات خیلی خوبی رقم خورده است». کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «بعد از ۴۰ سال با این همه فراز و نشیب و خون دل خوردن مردم که الان باید ثمره‌ی زحمات‌مان را ببینیم، متاسفانه با برخی سیاست‌های غلط به شرایطی رسیدیم که بدترین و سخت‌ترین دوران انتخابات در ۴۰ سال اخیر را داریم».

وی با بیان این‌که ایران کشور ریشه‌داری است، گفت: «مردم ما خون دل خورده‌اند تا به این‌جا رسیدند، حق‌شان این نیست که الان سرخورده و ناامید باشند».

سالاری با اشاره به برخی مشکلات روز جامعه بیان کرد: «مشکلات معیشتی، جوانان تحصیل‌کرده‌ی بیکار که نه تنها توجهی به حرف‌شان نمی‌شود که طرد هم می‌شوند، مشکلات مدیریتی، حلقه‌های تنگی که تشکیل داده‌اند و حصارهایی که درست کرده‌اند، فرار مغزها، خانه‌نشین شدن مدیران با تجربه‌ی استان به جای این‌که در عرصه‌های مدیریتی حاضر باشند و مشکلاتی از این قبیل که همه‌ی دست‌اندرکاران و ازجمله مجلس مسئول هستند و باید پاسخگو باشند».

وی ادامه داد: «متاسفانه علیرغم همه‌ی مشکلاتی که داریم یک عده دامن می‌زنند تا این جو دلسردی و ناامیدی بیشتر بشود».

وی یادآور شد: «با این‌که می‌دانیم چه کسی بهتر عمل می‌کند اما باز هم معتقدیم تضارب آرا و نظرات متفاوت به پیشرفت کشور کمک می‌کند، ما معتقدیم در مجلس باید تمام تفکرات باشد، شهید سلیمانی گفتند این وطن برای تمام ایرانیان است اصلاح‌طلب و اصولگرا نداریم، همه فرزندان این کشور هستند».

کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «چرا ما بر طبل تک‌خواهی و تمامیت می‌کوبیم؟ اگر دل‌مان برای کشور بسوزد چنین کاری نمی‌کنیم».

وی علت حضورش در انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس را دعوت شورای اصلاح‌طلبان بیان کرد و افزود: «عده‌ای سوال می‌کنند چرا زودتر شروع نکردی؟ به دلیل این‌که من معتقد به تفکر جمعی هستم. به هیچ عنوان هیچ اقدامی نکردم تا این‌که بر من تکلیف شد».

کاندیدای اصلاح‌طلب حوزه‌ی کرمان و راور یادآور شد: «بر اساس رشته‌ی تحصیلی و شغلم نه نیاز مادی دارم که به مجلس نگاه(مادی) کنم و نه پرستیژ اجتماعی، من به هیچ یک از این موارد نیاز ندارم، آن‌چه باعث شده من در این عرصه با وجود مخالفت دوستان و نزدیکانم و تمام فراز و نشیب‌هایی که وجود دارد حضور پیدا کنم این است که اعتقاد دارم ما یک وظیفه‌ی اجتماعی داریم، ما در این دنیا یک بار می‌آییم و یک بار هم می‌رویم، می‌توانیم خیلی خوش بگذرانیم و می‌توانیم دغدغه‌ی مردم و جوانان و کشور را داشته باشیم و بعد برویم، بالاخره باید به دنیای دیگری برویم و آن‌جا پاسخگوی اعمال‌مان باشیم و مطمئن باشید در این دوره‌ی بی‌اخلاقی، اگر که بی‌تفاوت و بی‌طرف باشیم در آن دنیا تاریک‌ترین جا را خواهیم داشت».

وی سپس با اشاره به برخی برنامه‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات گفت: «قول می‌دهم اگر انتخاب بشوم مردم فریبی نکنم، شعار دروغ ندهم و به قول‌هایم عمل کنم».

کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که منش من پاسخگویی است، افزود: «قول می‌دهم هر حرفی بزنم اول پاسخگوی حرفم باشم و حقیقت را فدای مصلحت خود نکنم».

وی ادامه داد: «قول می‌دهم با فساد با تمام وجودم در حد توانم مبارزه کنم، مبارزه با فساد شجاعت می‌خواهد، ذره‌بین و میکروسکوپ نمی‌خواهد، مبارزه با فساد قانون پیچیده نمی‌خواهد بلکه کسی را می‌خواهد که پاک‌دست باشد».

سالاری یادآور شد: «به بانوان قول می‌دهم حقوقی که از آن‌ها تضییع شده را دنبال کنم و اگر قوانینی تصویب شده که به ضرر آن‌ها بوده را دوباره بازبینی کنیم».

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به رشته‌ی تخصصی‌ام قول می‌دهم در حد توانم در حیطه‌ی بهداشت و درمان با تمام وجود تلاش کنم زیرا چالش‌ها و مشکلات این استان را به‌خوبی درک می‌کنم و رنج می‌برم».

کاندیدای یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: «به جوانان دانشجو قول می‌دهم در حد توانم حداقل نگذارم در این استان به آن‌ها توهین شود و حقوق آن‌ها تضییع شود».

وی بیان کرد: «قول می‌دهم برنامه‌ریزی داشته باشم، اولویت‌بندی کنم و در صحن علنی مجلس و کمیسیون‌ها برای تصمیم‌گیری درباره‌ی منابع مالی جدید برای استان از حق مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ام، جانانه دفاع کنم و بعد هم شفاف هر آن‌چه که توانستم برای آن‌ها انجام دهم را بیان کنم».

سالاری افزود: «قول می‌دهم در چهار سال آینده بگویم در این چهار سال چه کردم نه این‌که چه خواهم کرد و بدون این‌که بترسم در چهار سال بعد رد یا تایید صلاحیت می‌شوم یا پیروز میدان هستم، بتوانم با تمام وجودم در مجلس مدافع حقوق حوزه‌ی انتخابیه‌ام باشم».

وی ضمن دعوت از همه برای شرکت در انتخابات، اضافه کرد: «اگر همه دست به دست هم بدهیم و با تمام وجود و توان‌مان کنار هم بایستیم قطعا پیروز میدان خواهیم بود، کسانی که می‌گویند ما با صندوق‌های رای قهر هستیم فکر نکنند با قهر، کسی آبادانی و آزادی کشور را به آن‌ها تقدیم می‌کند زیرا او خیلی دوست دارد که شما در انتخابات شرکت نکنید».

سالاری در پایان تاکید کرد: «امید معجزه‌ای از هیچ مرده‌ای نیست، زنده باش».

شایان ذکر است در این مراسم، سیدحسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران، محمد میرزایی سخنگوی شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان، محمد محسن بیگی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان، دکتر آزمندیان پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، محبوبه فیروزآبادی روزنامه‌نگار و خانم مرآتی در حمایت از ایده‌ی شرکت در انتخابات و رای دادن به دکتر زهره سالاری نامزد اصلاح‌طلبان کرمان و راور در انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند.