مشاور به‌زودی اعلام نظر می‌کند

شمارش معکوس برای اصلاح سه‌راهی شرف‌آباد

 گروه جامعه: اصلاح سه‌راهی شرف‌آباد که به گفته‌ی رئیس پلیس راهور استان یکی از نقاط مهم و پرترافیک شهر است، از سال گذشته تاکنون جدی‌تر از همیشه در دستور کار شورا و شهرداری کرمان قرار گرفته اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. ساخت تقاطع غیرهمسطح در این سه‌راهی، یا اصلاح موقت مسیر برای روان‌سازی ترافیک؟ شورا و شهرداری می‌خواهند بین این دو، انتخاب کنند. محمدجواد کامیاب، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر به فردای‌کرمان می‌گوید که این کمیسیون از ابتدا موافق غیرهمسطح سازی بوده است. به گفته‌ی او، اخیرا، مشاور گارنو نیز از سوی شهرداری موضوع را بررسی کرده و آن‌طور که معاون شهردار به کامیاب گفته، رای مشاور هم بر غیرهمسطح‌سازی است. شهردار کرمان اما می‌‌گوید که هنوز مشاور نظر نهایی خود را اعلام نکرده و براساس حدس و گمان نمی‌توان چیزی را اعلام کرد. او البته تصریح می‌کند که همان کاری را انجام خواهند داد که مشاور بگوید و شورا مصوب کند.

به گزارش فردای‌کرمان، پرونده‌ی اصلاح سه‌راهی شرف‌آباد از سال گذشته روی میز شورا و شهرداری کرمان قرار گرفته اما بر سر اینکه آنجا چه کاری انجام شود بهتر است، اختلاف‌نظر دارند.

کارشناسان شهرداری همسطح‌سازی را یک راه‌حل موقت برای اصلاح این نقطه‌ی پرترافیک دانسته و معتقدند فعلا از این طریق مشکل حل شود و غیرهمسطح‌سازی بماند برای آینده. اما سال گذشته و پس از آنکه کمیسیون عمران شورا و برخی از کارشناسان ترافیک با همسطح‌سازی مخالفت کردند، این موضوع مسکوت ماند و تنها هر از گاهی، درباره‌ی آن صحبت می‌شد تا اینکه دو هفته پیش، از سوی شورا تاکید شد که هرچه زودتر شهرداری برای این نقطه اصلاحاتی را در نظر بگیرد و حالا شهرداری مشاور گرفته تا تکلیف را معلوم کند.

در این‌باره، روز یکشنبه ۲۱ تیرماه، کامیاب، در پاسخ به فردای‌کرمان می‌گوید که نظر کمیسیون از ابتدا، پیشنهاد طرح جامع ترافیک مبنی بر ساخت تقاطع غیرهمسطح در سه‌راهی شرف‌آباد بود. اما شهرداری می‌گفت که فعلا منابع کافی برای احداث این تقاطع غیرهمسطح را ندارد ضمن اینکه توانسته سه میلیارد تومان از معاونت عمرانی استانداری برای همسطح‌سازی این محل بگیرد و به همین دلیل، پیشنهاد اصلاح سه‌راهی با همسطح‌سازی را ارائه کردند. اما کمیسیون موافق آن نبود. اخیرا مجدد موضوع را پیگیری کردیم، آقای نکویی معاون محترم شهردار گفتند که مشاور گارنو در حال بررسی است و البته به‌طور ضمنی هم گفت که نظر مشاور بر غیرهمسطح‌سازی است.

کامیاب با بیان اینکه گزارش مشاور این هفته نهایی می‌شود اما شورا در تعطیلات است، تصریح می‌کند که در اولین جلسه‌ی بعد از تعطیلات شورا این موضوع بررسی و نتیجه‌ی نهایی اعلام می‌شود.

در همین حال، سیدمهران عالم‌زاده، صبح روز یکشنبه اول تیرماه، در نشست خبری، در پاسخ به فردای‌کرمان درباره‌ی اینکه چه تصمیمی برای سه‌راهی شرف‌آباد دارید؟ گفت: «در این محل، اختلاف‌نظر بر سر همسطح یا غیرهمسطح‌سازی وجود داشت. به نظر می‌رسد آخرین تصمیم، همسطح‌سازی تقاطع است تا دغدغه‌‌هایی که در این سه‌راهی وجود دارد تا چند سال آینده رفع شود و منابعی که برای ساخت روگذر نیاز است را برای دیگر نقاط شهر هزینه کنیم».

عالم‌زاده اما اکنون به فردای‌کرمان می‌گوید که آن کاری را انجام خواهند داد که مشاور بگوید و شورا تایید کند.

او در پاسخ به این پرسش که نظر خود شما به‌عنوان شهردار در این‌باره چیست؟ شما موافق همسطح‌سازی هستید؟ می‌گوید که نظر من، همان چیزی است که مشاور بگوید. او در پاسخ به این پرسش که آقای کامیاب گفته که نظر مشاور بر غیرهمسطح‌سازی است، شما هم تایید می‌کنید؟ می‌گوید که براساس حدس و گمان نمی‌توان نظر داد. باید صبر کنیم تا مشاور نظر نهایی را بدهد.

در این‌باره، سرهنگ یوسف نجفی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان، در گفت‌وگو با فردای‌کرمان، با بیان اینکه سه‌راهی شرف‌آباد یک گره پرترافیک است که باعث تاخیر در تردد و راهبندان است، طرحی که برای حل اساسی مشکل از آن یاد شده، احداث تقاطع غیرهمسطح بوده است. او می‌افزاید: «اگر این طرح انجام شود، رینگ بزرگراهی اطراف شهر، تکمیل می‌شود البته به‌جز در میدان بیرم‌آباد که تقاطع داریم».

سرهنگ نجفی با یادآوری اینکه از تصمیم نهایی شهرداری در این زمینه اطلاع جدیدی ندارد، درباره‌ی همسطح‌سازی سه‌راهی شرف‌آباد می‌گوید که اگر شهرداری و شورای شهر چنین طرحی داشته باشند باید در کارگروه فنی و شورای ترافیک بررسی و بنا بر نظر کارشناسان اقدام شود اما چیزی که تاکنون از آن بیش‌تر صحبت شده، غیرهمسطح‌سازی بوده است.

حالا باید منتظر ماند تا نظر نهایی مشاور اعلام شود.