هشدار عضو شورای شهر کرمان:

پارک جنگلی از دست می‌رود!

گروه جامعه – عضو شورای شهر کرمان در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا نسبت به وضعیت پارک جنگلی شهید باهنر کرمان هشدار داد. منصور ایرانمنش با اذعان به این‌که تعداد زیادی از درختان این مجموعه خشک و تعدادی هم قطع شده است، از شهرداری خواست تا برای رسیدگی به وضعیت این پارک هرچه زودتر اقدام کند.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، منصور ایرانمنش شامگاه یکشنبه ۱۲ مردادماه در نشست عمومی شورای شهر کرمان درباره‌ی وضعیت این بوستان با بیان اینکه در شهر کرمان در نگهداری فضای سبز مشکل داریم، گفت: «در این پارک، تعداد زیادی درخت قطع شده و ادامه هم دارد». وی افزود: «ما مگر چند نمونه از این دست پارک‌ها در شهر کرمان داریم؟ این پارک دارد از دست می‌رود و در سال‌های اخیر فقط تخریب شده است».

وی پیشنهاد کرد که شهرداری یک مسئول ویژه برای پارک جنگلی تعیین کند و نگهداری ویژه از آن داشته باشد.

ایرانمنش همچنین گفت: «به نظر می‌رسد به نظر می‌رسد در شهرداری کارشناسان مبارزه با آفات نداریم. اگر داریم؛ چرا وضع فضای سبز شهر این‌طور شده است؟».

وی با بیان اینکه متاسفانه برون‌سپاری فضای سبز مزید بر علت شده است، ادامه داد: «اگر شهرداری کارشناس متخصص مبارزه با آفات ندارد، از دیگر کارشناسان نهادها استفاده کند و به وضعیت فضای سبز رسیدگی بهتری داشته باشد».


به‌گزارش فردای کرمان، بهبود وضعیت این مجموعه‌ی تفریحی در شهر کرمان، از خواسته‌های جدی شهروندان است. پیش از این، محمدلطیف‌کار، روزنامه‌نگار نیز در یادداشتی با عنوان «زیبایی و زخم‌های نهفته در پارک جنگلی» نسبت به وضعیت این پارک ابراز نگرانی کرده است. او در این‌باره می‌نویسد: «این بوستان بسیار وسیع و پر درخت، که فضاهای مناسبی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها و فعالیت‌های ورزشی دارد، چندان مورد توجه شهرداری نیست. به فضای سبز آن رسیدگی نمی‌شود، از نظر نور بسیار نامناسب و تاریک است و از نظر پاکیزگی نیز وضعیت مطلوبی ندارد».

لطیف‌کار، اواخر خردادماه امسال در یادداشت خود در این‌باره  می‌افزاید: «بوستان شهید باهنر معروف به پارک جنگلی در کرمان، محل بسیار باصفا و جذابی است. به ویژه اگر دنبال جایی برای پیاده‌روی هستید، پیشنهاد می‌کنم این‌جا را انتخاب کنید؛ چون یک مسیر طولانی و بسیار مفرح برای پیاده‌روی دارد. باید داخل این بوستان قدم بزنید تا زیبایی‌ها نهفته‌ی آن را خوب ببینید. اما افسوس که در این گشت‌وگذار زخم‌های آن را که کم هم نیستند خواهید دید.

این بوستان بسیار وسیع و پر درخت، که فضاهای مناسبی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها، و فعالیت‌های ورزشی دارد، چندان مورد توجه شهرداری نیست. به فضای سبز آن رسیدگی نمی‌شود، از نظر نور بسیار نامناسب و تاریک است و از نظر پاکیزگی نیز وضعیت مطلوبی ندارد».

وی ادامه می‌دهد: «این بوستان که در جاده تهران، حدود سه راه بلوار کشاورز قرار دارد، به نظر من یکی از سرمایه‌های ارزشمند شهر کرمان است که باید قدرش را دانست و به آن رسیدگی کرد. به خاطر این شرایط، اکنون پارک جنگلی خیلی خسته به نظر می‌رسد. پیداست سال‌ها دست مهربانی این موجود نازنین را به گرمی نوازش نکرده است. حیف است یکی از مهم‌ترین ریه‌های تنفسی شهر، به حال خود رها شود».