مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان:

با ‌صراحت اعلام کرده‌ایم با نمایشگاه مبل مخالفیم

 

گروه اقتصاد – مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در پاسخ به فردای‌کرمان که آیا علوم‌پزشکی به برگزاری نمایشگاه مبل در کرمان مجوز داده است؟ گفت که چنین مجوزی را نداده‌اند و بارها هم به‌صراحت به استانداری اعلام کرده‌اند که با هر نوع نمایشگاه پرازدحامی که مبلمان هم جزو آن است مخالف هستند.

به گزارش فردای‌کرمان، در حالی که پیش از این، از سوی علوم‌پزشکی درباره‌ی برگزاری نمایشگاه‌هایی که باعث تجمع می‌شود از جمله نمایشگاه مبل؛ ابراز مخالفت‌ شده و حتی در ستاد کرونا نیز مخالفت خود را اعلام کرده‌اند، بنرهای تبلیغ برای برگزاری نمایشگاه مبل از اول تا پنجم مهرماه، در سطح شهر کرمان نصب شده است.

بصیری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان روز شنبه ۲۹ شهریور ماه در این‌باره گفته که درباره‌ی نمایشگاه مبل، نظر دانشگاه علوم‌پزشکی را پرسیده‌ایم و دانشگاه هم به صراحت اعلام کرده که نمایشگاه مبل تخصصی نیست و ازدحام جمعیت هم رعایت نخواهد شد.

او با بیان اینکه به‌دلیل پیگیری‌های مکرر برای برگزاری نمایشگاه، موضوع را به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی نیز ارجاع داده‌اند تا مسئولان مختلف اعم از علوم‌پزشکی و نیروی انتظامی و دستگاه قضا و دیگران هم نظر بدهند، اظهار کرده که: «نظر آن‌ها هم این بود که نمایشگاه تخصصی تلقی نمی‌شود». او تصریح کرده است: «اگر تبلیغاتی برای این نمایشگاه صورت گرفته است به‌‌صراحت می‌گوییم اگر مجوزی دارند، ارائه کنند تا بدانیم کدام نهاد صادر کرده است. اگر دانشگاه علوم‌پزشکی صادر کرده اشکالی ندارد در غیر این‌صورت برگزاری نمایشگاه خلاف است و باید با متخلف برخورد شود».

در این‌باره، حمیدرضا گلزاری، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، ظهر یکشنبه ۳۰ شهریورماه، به فردای‌کرمان گفت که ما هیچ مجوزی به این نمایشگاه نداده‌ایم.

او اظهار کرد: «دیروز در جلسه‌ی ستاد کرونا نیز مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم. دانشگاه در این شرایطی که کشور وارد موج سوم کرونا شده و استان هم در وضعیت قرمز است، برای حفظ سلامت جامعه، با برگزاری هر نمایشگاه پرازدحامی که نمایشگاه مبل هم از این نوع است مخالف است».

او افزود: «درباره‌ی مخالفت‌مان هم به استاندار محترم نامه نوشته‌ایم و هم به معاون محترم سیاسی، امنیتی ایشان و گفته‌ایم که نظر کارشناسی دانشگاه بر عدم برگزاری نمایشگاه پرازدحام در شرایط فعلی است».

گلزاری با بیان اینکه نمایشگاه مبل تخصصی نیست و عموم مردم در آن شرکت خواهند کرد و نظارت و کنترل هم در چنین محیط‌هایی سخت است، اظهار کرد: «ما به نمایشگاه مبل مجوز ندادیم و نصب بنرهای تبلیغات در سطح شهر نیز تخلف است».