نماینده جیرفت و عنبرآباد:

بانک‌ها در توسعۀ استان همکاری ندارند

 

گروه اقتصاد – نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: «علیرغم همه‌ی معادنی که در استان وجود دارد و بهشت معادن نامیده می‌شود، بانک‌ها از نظر منابع مالی برای این‌که در توسعه‌ی استان سهم داشته باشند، همکاری لازم را ندارند».

به گزارش استقامت، ذبیح‌الله اعظمی ۱۸ دی‌ماه در جلسه‌ی شورای معادن استان کرمان که با حضور رزم‌حسینی وزیر صمت برگزار شد، با بیان این‌که انتظار داریم نگاه ویژه‌ای به جنوب استان داشته باشید، اظهار کرد: «بخش تجارت و صادرات محصولات کشاورزی جنوب نیاز به توجه ویژه و دستورات خاص وزیر صمت دارد».

وی ادامه داد: «در بخش صادرات محصولات کشاورزی و زیرساخت‌های آن اعم از سردخانه، سورتینگ، برندینگ، تجاری‌سازی و بسته‌بندی مشکل داریم و یکی از آن‌ها تسهیلات است که باید در اختیار جوانان قرار گیرد».

اعظمی از وزیر صمت خواستار راه‌اندازی یک شعبه از بانک صنعت و معدن در جنوب استان کرمان شد و افزود: «علیرغم همه‌ی معادنی که در استان وجود دارد و بهشت معادن نامیده می‌شود، بانک‌ها از نظر منابع مالی برای این‌که در توسعه‌ی استان سهم داشته باشند، همکاری لازم را ندارند».

وی گفت: «راه‌اندازی معدن کرور و رضی‌آباد دلفارد نیازمند دستور شما است تا دچار روزمرگی نشود و به سال ۱۴۰۰ نرسد با وجود این‌که منطقه کشاورزی است تعداد بیکاران زیاد است و مشکلات زیادی در این زمینه داریم».