رئیس اتاق اصناف کرمان:

فروش فوق‌العادۀ اصناف منتفی شد

 

گروه اقتصاد – پس از مخالفت ستاد ملی کرونا با برگزاری نمایشگاه‌های بهاره، قرار شد اصناف در شهرهای مختلف به مناسبت شب عید، فروش فوق‌العاده داشته باشند اما به گفته‌ی رئیس اتاق اصناف کرمان، به دلیل شیوع کرونای انگلیسی در خوزستان و برخی استان‌های دیگر و تغییر وضعیت کرونایی برخی از شهرها، مرکز بهداشت با فروش فوق‌العاده‌ی اصناف در این شرایط مخالفت کرده است و واحدهای صنفی برنامه‌ای برای فروش فوق‌العاده ندارند.

یوسف جعفری، در گفت‌وگو با خبرنگار «فردای کرمان» اظهار کرد: «فروش فوق‌العاده‌ی اصناف که قرار بود در شب عید انجام شود منتفی شد».

وی توضیح داد: «با توجه به این‌که شرایط کرونا در شهرهای اهواز و خوزستان قرمز اعلام شد و وضعیت نگران‌کننده بود، مرکز بهداشت برگزاری فروش فوق‌العاده را به مصلحت ندانست و اعلام کرد به دلیل این‌که ممکن است این شرایط باعث ایجاد تجمع شود و وضعیت کرونایی شهرها تغییر یابد، بهتر است فروش فوق‌العاده برگزار نشود و فروشگاه‌ها روال عادی خود را طی کنند».

رئیس اتاق اصناف کرمان با تاکید بر این‌که نمایشگاه بهاره برگزار نخواهد شد، افزود: «اصناف برنامه‌ی خاصی برای پایان سال ندارند اما وضعیت در حال حاضر به گونه‌ای است که به دلیل گرانی شدید و پایین آمدن قدرت خرید مردم، بسیاری از اصناف کالای خود را زیر قیمت به فروش می‌رسانند تا بتوانند چک‌ها و سفته‌های خود را پاس کنند».

وی ادامه داد: «ممکن است در این میان عده‌ای متخلف نیز وجود داشته باشند اما قطعا بازرسی توسط اتاق اصناف و سازمان صمت انجام می‌شود».

جعفری درخصوص استفاده‌ی اصناف از تسهیلات کرونایی نیز گفت: «آمار دقیقی نداریم اما احتمالا تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد اصناف از این تسهیلات استفاده کرده‌اند زیرا هم مبلغ تسهیلات بسیار پایین بود و هم شرایط بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات بسیار سختگیرانه بود».

وی خاطرنشان کرد: «در شرایط کرونا صنف تالارداران و بازی‌های کامپیوتری بیشترین خسارت را دیده‌اند».