دانش‌آموز رفسنجانی رتبۀ دوم کنکور شد؛

هرگز در کلاس تقویتی شرکت نکردم

توانستم با درس خواندن کرونا را مهار کنم

در خصوص رشته هنوز تصمیمی نگرفته‌ام

 

گروه جامعه: «محمدشایان شعبانی»، دانش‌آموز رشته‌ی ریاضی‌فیزیک اهل رفسنجان موفق شده است در کنکور  ۱۴۰۰ رتبه‌ی دوم کشوری کنکور ریاضی را کسب کند.

او رمز موفقیت خود را تلاش زیاد، آرامش محیط خانه و همراهی اعضای خانواده می‌داند و می‌گوید برای موفقیت باید خود را باور داشت و سال‌های زیادی برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمدشایان شعبانی درباره‌ی موفقیتش در کنکور و کسب رتبه‌ی کشوری گفت: «برای کسب رتبه خیلی تلاش کردم و صبح تا شب درس می‌خواندم، احتمال می‌دادم که یک رتبه‌ی خوب در کنکور کسب کنم و تمام تلاش خود را برای رتبه‌ی برتر شدن انجام دادم. در مجموع در یک‌سال گذشته فقط درس می‌خواندم و به چیز دیگری فکر نمی‌کردم».

وی افزود: «اگرچه در چند نوع از آزمون‌های کنکور برای ارزیابی خودم شرکت داشتم تا با تنوع سوالات آشنا شوم اما در دوران تحصیل هرگز در کلاس تقویتی شرکت نکردم و همان دروس مدرسه را می‌خواندم».

شعبانی با بیان اینکه از هیچ کلاس آمادگی کنکور استفاده نکرده است، یادآور شد: «از کتاب‌های کمک‌آموزشی بهره گرفتم اما در کلاسی شرکت نکردم».

وی توضیح داد: «به طور جدی از تعطیلات نوروز سال ۹۹ برای کنکور شروع به درس خواندن کردم و از تابستان همان سال تمام روزهای هفته به جز جمعه‌ها را به درس خواندن مشغول بودم».

شعبانی با اشاره به دیگر راهکارهایش برای کسب این موفقیت، بیان کرد: «صبح زود که بیدار می‌شدم تا آخر شب درس می‌خواندم؛ غیر از زمانی که صبحانه، ناهار، شام و دو ساعت عصر استراحت می‌کردم. در مجموع در شبانه‌روز تا ۱۲ ساعت را به درس خواندن اختصاص می‌دادم».

این دانش‌آموز رفسنجانی، با اشاره به نقش مهم خانواده‌اش در این موفقیت، خاطرنشان کرد: «از پدر، مادر و خواهر و برادرهایم که در طول سال به من کمک کردند تا در این رقابت سخت و دشوار موفق شوم تشکر می‌کنم؛ آن‌ها محیط خانه را برایم طوری فراهم کردند که هیچ خللی به درس خواندن من وارد نشود، سکوت و آرامش در محیط خانه برای موفقیت من مهم بود».

وی که در مقاطع دهم و یازدهم در مدرسه‌ی تیزهوشان تحصیل کرده، نوع مدرسه را در پیشرفت دانش‌آموزان بی‌اثر دانست و اظهار کرد: «ممکن است جو دانش‌آموزان مدرسه تاثیرگذار باشند اما اینکه محیط مدرسه اینقدر تاثیرگذار باشد که بر پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزی اثر بگذارد این‌طور نیست چراکه مساله‌ی کنکور متفاوت است».

شعبانی درباره‌ی احساسش پس از مطلع شدن از موفقیتش در کنکور، گفت: «وقتی شنیدم رتبه‌ی دوم کنکور را کسب کردم راحت شدم؛ درس خواندن را دوست دارم با قبولی در کنکور که استرس‌زاست الان حس راحتی به من دست داد، خصوصا امسال که با کرونا همراه بود و من توانستم با درس خواندن کرونا را مهار کنم».

وی دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب خود برای ادامه تحصیل بیان کرد و گفت: «در خصوص رشته هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و هنوز مشخص نیست کدام رشته را انتخاب کنم».

رتبه‌ی دوم کنکور سراسری در رشته ریاضی در پاسخ به این سوال که چقدر اهل فضای مجازی است، اظهار: «اصلا اهل فضای مجازی نبودم حداقل در یک سال گذشته این‌طور بود».

وی به هم‌سن و ‌سال‌های خود توصیه کرد: «به همه توصیه می‌کنم که خود را باور داشته باشند و سال‌های زیادی برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند و درس بخوانند و امیدوار باشند که به اهداف خود می‌رسند».

این دانش‌آموز رفسنجانی ادامه داد: «اگر واقعاً به درس علاقه و آینده‌تان را دوست دارید، در کسب علم و دانش کوشا باشید؛ تلاش کنید و درس بخوانید، کسانی هم که قبول نشدند افسردگی نگیرند تلاش کنند تا در کنکور سال آینده موفقیت را به دست آورند».