مویدی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان مطرح کرد

انتقاد از وضع نابه‌سامان بازار مظفری و قدمگاه

 

گروه جامعه: رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر کرمان با اشاره به بازدیدی که به‌تازگی از بازار مظفری و قدمگاه داشته‌اند، گفت که با وجود شیوع کرونا، این محدوده شلوغ و راه رفتن مردم در آنجا مشکل است.

فتح‌الله مویدی با بیان اینکه کسبه از هر طرف، تا سه متر از معابر بازار را تصرف کرده‌‌اند، افزود: «نمی‌دانم ستاد کرونا خواب است؟ آیا بازدیدی از بازار ندارند؟».

وی اضافه کرد: «شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند با این وضعیت برخورد کند».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، وی صبح دوشنبه ۱۵ شهریورماه در صحن علنی شورا، در این‌باره اظهار کرد: «در زمان شهرداری آقای سیف‌ا‌للهی تصمیمی گرفته شد و این دو بازار را به سازمان میادین سپرده‌اند که چهار نیرو بیش‌تر ندارد و نمی‌توانند کنترل کنند».

وی با بیان اینکه این محدوده کاملا رها شده است، افزود: «با توجه به وضعیت کرونا، یک واحد صنفی که شاید ده دقیقه‌ای یک بار مراجعه به آن باشد، تعطیل می‌شود یا نظارت جدی وجود دارد اما در بازار مردم در هم می‌لولند، ستاد کرونا آیا خواب است؟ بازدیدی از بازار ندارند؟».

مویدی با تاکید بر اینکه شهرداری نیروی انسانی کافی در این زمینه ندارد و به‌تنهایی نمی‌تواند برخورد کند، ادامه داد: «پیشنهاد داریم که این بازار زیر مجموعه‌ی مدیریتی مهندس عسکری قرار گیرد که مدیری توانمند و قاطع است».

علیرضا نادری، رئیس شورای شهر کرمان هم در این‌باره گفت: «شکایات متعدد از سد معبر می‌رسد که کسبه بیش از حد قانونی پیاده‌رو را اشغال کرده‌ا‌ند».

وی با بیان اینکه لازم است به این مشکل رسیدگی و برخورد شود، افزود: «سد معبر هم صرفا مربوط به بازار مظفری نیست بلکه در خیابان‌ها هم مشاهده می‌شود».

وی اظهار کرد: «مسئله‌ی اساسی‌تر این است شهرداری احداث میادین محلات را تسریع کند که در این‌صورت، بار بازار مظفری کم می‌شود».

سیدمحمد صادق تقوی، عضو دیگر شورای شهر هم در این‌باره گفت: «از استاندار محترم که از شورا نیز برای حضور در ستاد کرونا دعوت کردند، تشکر می‌کنیم. در جلسه‌ی روز شنبه‌ی ستاد، بنده و جناب دکتر نادری حضور داشتیم. ایشان قاطعانه به فرمانداران اختیار دادند تا به اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند ابتدا تذکر جدی بدهند، و در صورت سهل‌انگاری پلمب کنند».

وی اضافه کرد: «درخواست رسیدگی به بازار مظفری و قدمگاه را در جلسه‌ی آینده‌ی ستاد مطرح خواهیم کرد».