ایرانمنش عضو شورای شهر:

تشکیل شهرداری منطقۀ سرآسیاب بررسی می‌شود

 

گروه جامعه: ایرانمنش، رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از محله سرآسیاب گفت که تشکیل شهرداری منطقه سرآسیاب که یکی از مطالبات آن‌هاست، در دست بررسی است.

وی همچنین از شروع ساماندهی و اصلاح میدان بیرم‌آباد از دو ماه آینده خبر داد و افزود: «تصادفات منجر به فوت زیادی در این محدوده رخ می‌دهد و در یکی، دو هفته قبل، تلفات نسبتا زیادی را گزارش داده‌اند».

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، منصور ایرانمنش صبح دوشنبه ۱۹ مهرماه در صحن علنی شورا در این‌باره توضیح داد: «در جلسه‌ای که با نمایندگان محله داشتیم، پیشنهاد شد مطالبات، در کمیسیون عمران مطرح و گام عملی برداشته شود. این اتفاق افتاد و اکثریت همکاران در جلسه حضور داشتند و مسائل مهم و اولویت‌های محله دسته‌بندی و قرار شد شهرداری تک‌تک مسائل را بررسی و پیگیری کند تا بتوانیم اقدامات حداقلی را در منطقه انجام دهیم تا از نارضایتی‌ای که وجود دارد کاسته شود».

وی افزود: «یکی از درخواست‌ها، تشکیل منطقه‌ی شهری مجزا در سرآسیاب بود که قرار شد شهرداری این موضوع را بررسی کند و اگر مولفه‌های لازم را داشت، این اقدام صورت گیرد».

وی با بیان اینکه نمایندگان محله درخواست افزایش فضای سبز منطقه را داشتند که بسیار هم به‌جاست، ادامه داد: «چون زمین مناسبی در منطقه وجود نداشته، توجه کافی به موضوع نشده است. اما اکنون یکی از خیّران منطقه اعلام آمادگی کرده که جنگل دست‌کاشت در دامنه‌ی کوه‌های مشرف به سرآسیاب با هزینه‌‌ی شخصی خود ایجاد کند. قرار شد در کمیسیون خدمات شهری این موضوع بررسی شود و نهادهایی که در این حوزه وظیفه دارند همکاری کنند تا سرانه فضای سبز در سرآسیاب که زمانی باغات و قنوات متعددی داشته افزایش یابد».

وی گفت: «درباره‌ی ساماندهی میدان بیرم‌آباد نیز صحبت شد و تا دو ماه آینده کار مناقصه و اجرا شروع می‌شود». ایرانمنش اظهار کرد: «ترافیک در این محدوده بالاست و به‌دلیل همجواری معادن با منطقه سرآسیاب، کامیون‌ها تردد زیادی دارند که تصادفات منجر به فوت نیز داشتیم و در یکی، دو هفته قبل، تلفات نسبتا زیادی را دوستان گزارش دادند».

وی اضافه کرد: «قرار شد شورای ترافیک شهرستان کرمان نیز ورود کند و پیشنهاداتی اگر دارند به شورا و شهرداری اعلام کنند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ی آنچه در این کمیسیون گذشته است، گفت: «موضوع مهم دیگر طرح مسکن ملی است که قرار است چهار هزار واحد در جوار دانشگاه بلدالامین توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شود که جلسات متعددی در استانداری و شهرداری در این‌باره برگزار شده است. یک‌سری مشکلاتی وجود دارد. شهرداری همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است و جای قدردانی از مهندس پوراسماعیلی دارد و همین جا اعلام می‌کنیم که برای حل مشکلات احتمالی آمادگی داریم».

عضو شورای شهر کرمان سپس اظهار کرد: «پیشنهادی هم دارم تا از آنجا که پلاک‌کوبی در شهر کرمان کامل نیست و مردم در این زمینه واقعا مشکل دارند، از طرف شهرداری پیگیری شود تا با همکاری اداره پست، این اقدام صورت گیرد».