انتقاد تقوی عضو شورای شهر کرمان؛

نظارت‌ بر ساخت‌وسازها به‌خوبی انجام نمی‌شود

گروه جامعه: عضو شورای شهر کرمان با ابراز نگرانی درباره‌ی تشدید فرونشست در شهر با اجرای پروژه‌ی فاضلاب گفت: «به‌تازگی مدیرکل محترم راه و شهرسازی نیز این خطر را گوشزد کرده، استادان دانشگاه هم این موضوع را یادآور شده‌اند، اما در استان اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن وجود ندارد؛ یا باید کار مطالعاتی در این زمینه انجام شود یا اگر تاثیر فاضلاب بر فرونشست محرز است، پروژه باید متوقف شود. اما همه فقط در این‌باره صحبت می‌کنند و اقدامی انجام نمی‌شود».

سیدمحمد صادق تقوی بر تعیین‌تکلیف این موضوع برای جلوگیری از تبعات آن بر شهر و زندگی مردم تاکید کرد.

به گزارش استقامت، همچنین وی، دوشنبه ۹ اسفندماه در صحن علنی شورای شهر کرمان اظهار کرد: «باید تشکر ویژه از کارکنان کارخانه آسفالت و واحد زیباسازی داشته باشم که با مهندسی معکوس، قطعاتی ساخته‌اند که به گفته‌ی خودشان تا ۵۰۰ میلیون تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته است».

وی افزود: «در حوزه‌ی پلیس ساختمان و نظارت‌ بر ساخت‌وسازها، نقدهایی وجود دارد و نظارت به‌خوبی انجام نمی‌شود».

تقوی ادامه داد: «درباره‌ی جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری شنیدم که فردی می‌گفت خلاف می‌سازم و جریمه‌‌اش را می‌دهم. چرا نباید قبل از اینکه کار به کمیسیون ماده ۱۰۰ برسد، از این تخلفات جلوگیری شود؟ در شهرهایی مثل شیراز افراد جرات نمی‌کنند کمترین خطا را بکنند چون سه ماه پروژه‌ی آن‌ها تعطیل می‌شود اما در کرمان راحت مقررات ساخت‌وساز را دور می‌زنند و می‌گویند جریمه را می‌دهیم».

وی در ادامه، بر تعیین‌تکلیف نهایی پروژه‌ی پیاده‌راه سازی خیابان تجلی و میدان ارگ تاکید کرد و از شهرداری خواست معلوم کند ادامه‌ی کار را پیمانکار باید انجام دهد یا در توان شهرداری هست؟

وی اظهار کرد: «گفته شده که شهرداری نمی‌تواند کار را به اتمام کامل برساند».

تقوی با انتقاد از ورود خودروها به خیابان تجلی ادامه داد: «یکی، دو کاشی در معابری که پیاده‌راه سازی شده و در مسیر دوچرخه‌سواری، در حال شکستن است یا روغن خودروها روی سنگفرش ریخته است».

عضو شورای شهر کرمان همچنین، بر تعیین‌تکلیف ارتباط فرونشست و پروژه‌ی فاضلاب نیز تاکید کرد.

وی سپس گفت که در حوزه‌ی زیباسازی شهر برای نوروز، انسجامی در بخش‌های مختلف شهرداری وجود ندارد ضمن اینکه کار هم به‌کندی پیش می‌رود.