استاندار کرمان در ستاد خدمات سفرهای نوروزی مطرح کرد

میراث‌فرهنگی سرمایه‌گذاران کم‌کار را اعمال قانون و خلع‌ید کند

 

 

فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان نسبت به بسیاری از استان‌ها که ظرفیت‌های کم‌تری در حوزه‌ی گردشگری دارند، خیلی عقب‌تر است و این شرایط، در آمار اشتغال نیز خود را نشان می‌دهد، گفت: «در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری، در بخش‌هایی که برخی ورود کرده و موفق نشده‌اند، از میراث‌فرهنگی می‌خواهیم خلع‌ید و اعمال قانون کند. بناهای تاریخی خیلی خوبی داریم ولی کسانی ورود کرده‌اند و چندین بار گفته‌ایم تعیین تکلیف شود؛ مخصوصا خانه حاج‌آقا علی در رفسنجان که موضوع مهمی است، مس هم برای احیای خانه آمادگی دارد. اجازه ندهید بلاتکلیف بماند، جلسه بگذارید و پیگیری کنید و هرجا نیاز بود، اعلام کنید تا حاکمیتی برخورد کنیم. اگر دستگاهی معطل می‌کند از اختیارات استاندار می‌توانیم استفاده و موضوع را حل کنیم».

علی زینی‌وند همچنین اظهار کرد: «موج مسافران نوروزی در راه است و پیش‌بینی می‌شود امسال خیلی مسافرت‌ها بیش از گذشته باشد».

وی تاکید کرد که در استان باید آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فردای‌کرمان، وی چهارشنبه ۱۱ اسفندماه در جلسه‌ی مشترک گروه کاری میراث‌فرهنگی و ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۱ بیان کرد: «در دو سال گذشته کرونا اجازه نداد سفرها انجام شود اما وضعیت آمارها نشان می‌دهد که شرایط رو به بهبود است؛ بنابراین باید آمادگی کامل داشته باشیم».

وی گفت: «در دو حوزه‌ی خدمات‌رسانی گردشگری و نظارت‌های کرونایی اقدامات لازم انجام شود و ستاد کرونا نیز ذیل همین کمیته‌ها فعالیت کند».

زینی‌وند ادامه داد: «شهرداری‌ها فعالیت بسیار بیش‌تری داشته باشند. به نظر می‌رسد، باید ضعف‌های گذشته را شناسایی کرده و دوچندان خود را آماده کنیم چون موج مسافر را در پیش‌رو داریم و از طرفی ممکن است برخی مجموعه‌ها به دلیل تعطیلی ستاد در دو سال کرونایی، آمادگی کامل نداشته باشند».

وی تاکید کرد: «باید با آمادگی کامل نوروز و سال خوبی را در شهر و استان کرمان رقم بزنیم به ویژه اینکه در این دوره، اتفاق جدیدی نیز در استان داشتیم که مقبره‌ی سپهبد شهید سلیمانی است که به نظرم در نوروز بخش عظیمی از گردشگر مذهبی و زیارتی را نیز خواهیم داشت».

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: «فرمانداران و حوزه‌ی عمرانی و میراث فرهنگی به صورت جدی‌تر به حوزه‌ی گردشگری ورود کنند؛ وقتی می‌گوییم گردشگری معمولا ذهن به سمت یکی، دو موضوع می‌رود؛ اما صنایع‌دستی و میراث هم باید مدنظر باشد».

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در استان حوزه‌ی گردشگری مقداری تکان خورده اما کرونا آن را متوقف کرد، اظهار کرد: «با مصوبات و تصمیمات جدیدی که گرفته شده و می‌شود، امیدواریم کار جدی‌تر دنبال شود».

زینی‌وند ادامه داد: «در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری، در بخش‌هایی که برخی ورود کرده و موفق نشده‌اند، از میراث‌فرهنگی می‌خواهیم خلع‌ید و اعمال قانون کند. بناهای تاریخی خیلی خوبی داریم ولی کسانی ورود کرده‌اند و چندین بار گفته‌ایم تعیین تکلیف شود؛ مخصوصا خانه حاج‌آقا علی در رفسنجان که موضوع مهمی است، مس هم برای احیای خانه آمادگی دارد. اجازه ندهید بلاتکلیف بماند، جلسه بگذارید و پیگیری کنید و هرجا نیاز بود، اعلام کنید تا حاکمیتی برخورد کنیم. اگر دستگاهی معطل می‌کند از اختیارات استاندار می‌توانیم استفاده و موضوع را حل کنیم».

وی تصریح کرد: «در هیچ موردی بن‌بست وجود ندارد». / الف