واکنشها به سفرعلی مطهری به کرمان

آرامش جامعه با رعایت قانون امکان پذیر است

گروه جامعه – دوهفته قبل، پس از آن‌که جلوگیری از سخنرانی علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مشهد خبرساز شد و در ادامه این ماجرا به رویارویی سران قوا نیز انجامید؛ کسی فکر نمی‌کرد که پس‌لرزه‌های این ماجرا به زودی دامن کرمان را هم بگیرد.

سمت و سوی ماجرا ابتدا پای دکتر حقدوست و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کرمان را به میان آورد؛ اما چون در ادامه دکترحقدوست دخالت خود را در جلوگیری از سخنرانی مطهری به شدت تکذیب کرد و در توجیه این رویداد مساله را به برنامه‌ریزی تشکل‌های سیاسی مربوط دانست؛ آتش تیز این مجادله تا حدودی فروکش کرد.

با این وصف در حالی‌که این بار قرار است علی مطهری به مناسبت روز دانشجو میهمان دانشجویان دانشگاه شهید باهنر باشد؛ حجت الاسلام مهدی عربپور امام جمعه موقت کرمان ورئیس شورای اصولگرایی کرمان در گفت‌وگو با کرمان خبر به مخالفت با این سخنرانی در کرمان پرداخته است.

به گزارش گفتارنو، وی در این مصاحبه اظهار می‌کند: مردم ما هیچگاه مخالف آزادی بیان وانتقادهای سازنده نیستند و در نظام مردم سالاری دینی افراد می‌توانند با رعایت حدود وحفظ حرمت‌ها انتقادات خودشان را نسبت به جریان‌های کشور داشته باشند.

عربپور در ادامه می‌افزاید: اما متاسفانه علی مطهری دارای یکسری خصلت‌هایی است که نمی‌تواند در راستای نقد سالم موثر باشد، بلکه ایشان بیشتر به دنبال مرز شکنی‌ها و هنجار شکنی‌ها هستند و از آن‌جا که ایشان در صحبت‌هایشان برخی از حدود را رعایت نمی‌کنند به نظر بنده حضورشان در یک استان می‌تواند چالش‌ها وحواشی را ایجاد کند که به نفع نظام نخواهدبود. این سخنان عربپور اما باردیگر موضوع حضور مطهری را در مرکز خبرهای سیاسی استان قرار داد تا باردیگر کرمان در شبکه‌های ماهواره‌ای و  مجازی ملی و فراملی خبرساز شود، و فعالان سیاسی استان از مسوولان دولت در کرمان بخواهند تا در این فقره مداخله کنند و اتقافات مشهد بار دیگر در کرمان تکرار نشود.

 

تمهیدات سفر مطهری به کرمان

اندیشیده شده

سخنان عربپور در حالی مطرح می‌شود که فرماندار کرمان و رئیس شورای تامین شهرستان کرمان با پیشدستی در مقابل رویدادهای احتمالی به ایرنا می‌گوید: تمامی تمهیدات لازم برای انجام سفر علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی به کرمان اندیشیده شده است.

محمدعلی توحیدی می‌افزاید: در پی دعوت مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان و با تایید هیات نظارت این دانشگاه، علی مطهری به منظور سخنرانی در ویژه برنامه نکوداشت روز دانشجو در تالار وحدت این دانشگاه سخنرانی می‌کند.

وی بیان می‌کند: نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در سفری یک روزه ۱۵ آذرماه وارد کرمان می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: موضوع سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در شورای تامین شهرستان کرمان مطرح شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این سفر در چارچوب ضوابط و مقررات، همراه با آسایش و آرامش برگزار می‌شود.

 

حفظ آرامش با رعایت قانون

در همین زمینه دفترسیاسی جمعیت توسعه وآزادی کرمان، نیز واکنش نشان داد.  به گزارش گفتارنو، این دفتر تاکید کرد: حفظ وحدت، آرامش و فضای اعتدالی استان نه با رفتارهای سلیقه‌ای و فراقانونی؛ بلکه بر اساس تقید و تکیه‌ی عملی همه مسوولان، گروه‌های سیاسی و چهره‌های شناخته شده به قانون صورت می‌گیرد.

به گزارش کمیته ارتباطات جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان؛ در نشست دفتر سیاسی این جمعیت که عصر سه شنبه به ریاست محمد فرشاد دبیرکل برگزار شد با اشاره به برخی اظهارات در خصوص سخنرانی علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شهید باهنر تاکید شد: از صاحبان تریبون به خصوص کسانی که در سپهر سیاسی و مدیریتی استان دارای مقام و موقعیت مشاورت هستند انتظار می‌رود مرزهای قانونی را رعایت و به نقش و جایگاه سیاسی خویش توجه داشته باشند.

دفتر سیاسی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان تصریح کرد: افراد به گونه‌ای سخن نگویند که شائبه‌ی موضع‌گیری فراتر از قانون از سخنان آن‌ها ایجاد شود.

این دفتر با اشاره به سوابق شخصی و خانوادگی دکتر مطهری و همچنین جایگاه ایشان به عنوان نایب رییس مجلس تاکید کرد: بی‌تردید حفظ وحدت، آرامش و فضای اعتدالی استان نه با رفتارهای سلیقه‌ای و فراقانونی؛ بلکه بر اساس تقید و تکیه عملی همه‌ی مسوولان، گروه‌های سیاسی و چهره‌های شناخته به قانون صورت می‌گیرد و با توجه به طی شدن روند قانونی در خصوص برنامه سخنرانی آقای مطهری در دانشگاه، فرد یا افرادی نبایستی با موضع گیری یا ایجاد فشار مانع برگزاری برنامه‌های سیاسی به عنوان اصلی‌ترین عامل پویایی جامعه
شوند.