جشنواره تئاتر معلولین در اصفهان به کار خود پایان داد

تئاتر کرمان  ۷ عنوان کسب کرد

 گروه فرهنگ و هنر –s نمایش “گاوی که می‌خواست شیر شود” به کارگردانی مشترک محسن میرزایی و ایمان تاج سلیمان و نوشته‌ی ایمان تاج سلیمان، کار مشترک گروه تئاتر زا و گروه تئاتر آفتاب با حضور هنرمندان توان‌یاب کرمان در بخش بخش کودک ونوجوان چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین در اصفهان شرکت کرد و موفق به کسب جوایز و عناوینی شد. این نمایش که سه بار در کرمان اجرای عموم شده‌است، با پنج بازیگر که اصطلاحا سه نفر آنها بازیگر توان‌یاب و دو نفر آنها بازیگر همراه هستند برای اولین بار به عنوان نمایند‌ه‌ی کرمان در این جشنواره شرکت کرده‌است. عناوین به دست امده برای “گاوی که ….” در در بخش بخش کودک ونوجوان چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر معلولین امیدآفرین در اصفهان عبارتند از: رتبه اول در بخش نویسندگی برای ‌ایمان تاج سلیمان، رتبه سوم در بخش کارگردانی برای محسن میرزایی، رتبه اول در بخش بازیگری زن برای مهدیه فخاری، رتبه دوم در بخش بازیگری مرد برای محسن میرزایی، رتبه سوم در بخش معلول جسمی حرکتی مشترکا برای علی برهانی و حسن مختار آبادی، رتبه اول در بخش طراحی لباس برای سیمین سلطانی و رتبه سوم در بخش طراحی صحنه برای مهدیه فخاری و ایمان تاج سلیمان.

گفتنی است چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی، مرکز هنرهای نمایشی، شهرداری، استانداری سازمان میراث فرهنگی، حوزه هنری و صدای و سیمای مرکز اصفهان و شهرداری تهران، از ۱۲ تا ۱۷ آذر سال جاری برگزار می‌شود. همچنین به  گزارش ایران تئاتر، و به نقل از مریم فخری دبیر جشنواره، در جشنواره امسال که در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و کودک و نوجوان برگزار شد، ۳۷ گروه از ایران و ۶ گروه از کشورهای آلمان، ایتالیا، بلژیک، هلند، اوگاندا و ارمنستان آثار خود را در دو بخش مسابقه و جنبی اجرا کردند. همچنین گروه‌هایی از کشورهای فرانسه، هلند و بنگلادش نیز امسال در بخش جنبی جشنواره حضور داشتند.

گروه فرهنگ و هنر نشریه استقامت ضمن تبریک به گروه اجرایی “گاوی که ….” و آروزی کسب موفقیت‌های بیشتر برای این گروه، امیدوار است این حضور افتخارآفرین مقدمه‌ی درخضض تئاتر معلولین کرمان در عرصه‌های ملی و بین المللی باشد.