جلالپور بعد از ماهها در یک محفل عمومی و خبری حضور یافت؛

محسن جلالپور به صحنه برمیگردد؟

گروه اقتصاد ـ پس از استعفاهای پیاپی‌ای که محسن جلال‌پور از همه‌ی مسوولیت‌های خود پس از بیماری‌اش داشت، او برای اولین‌بار در حدود هشت ماه گذشته، در یک جلسه‌ی رسمی و عمومی در جمع خبرنگاران شرکت کرد. رییس سابق اتاق بازرگانی ایران و اتاق کرمان، عصر روز پنجشنبه‌ی‌ گذشته، دعوت نشریات استقامت و فردای‌کرمان را پذیرفت و به نمایشگاه مطبوعات استان آمد و در نشست تخصصی با موضوع اقتصاد ایران و کرمان که این دو نشریه میزبان آن بود، شرکت کرد.

محسن رشیدفرخی؛ رییس انجمن ملی خرمای ایران که جلال‌پور را در این برنامه همراهی می‌کرد در این جلسه توضیحاتی داد که گویا جلال‌پور قصد دارد به مسوولیتی برگردد. رشیدفرخی در این‌باره گفت: «بعد از ماه‌ها غیبت، امروز برای اولین‌بار حضور ایشان را در یک نشست رسمی شاهدیم و این نویدی برای سال ۹۶ ، و برای اقتصاد کشور است که بتوانیم دوباره از حضور و نظرات این پیشکسوت اقتصادی و رفیق همراه بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم».

وی افزود: «البته این‌بار همه‌ی ما کمک می‌دهیم که ایشان جفایی را که در این سه سال بر خودش داشته، دیگر روا ندارد و با صبر و حوصله به عنوان یک نظریه‌پرداز و سیاست‌گذار در بخش اقتصاد فعالیت کنند و ما بتوانیم در خدمت ایشان باشیم».

پس از پایان این نشست، خبرنگار استقامت از جلال‌پور پرسید که به نظر می‌رسد قصد دارید به عرصه‌ی مسوولیت برگردید؛ آیا پیشنهاد خاصی برای پذیرش مسوولیت به شما داده شده است؟ او در پاسخ گفت: «پیشنهاد که متاسفانه خیلی زیاد است و دوستان به من بسیار لطف دارند و به انواع مختلف هم در مسوولیت‌های مشاوره‌ای در قوای مختلف و هم اجرایی پیشنهاداتی داده‌اند».

او اظهار کرد: «منتها وضعیت سلامت من ایجاب نمی‌کند؛ اگر انشاا… شرایط جسمی و توانم امکانی به من داد که کاری را برای کشور خودم انجام بدهم، من خودم را موظف و علاقمند به انجام آن می‌دانم؛ اما پزشکان، بعد از صدمه‌ای که به ریه و قلبم وارد شده، همچنان از انجام کار پرفشار مرا منعم کرده‌اند».

جلال‌پور در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار باشیم تا شما به مسوولیت برگردید؟ بیان کرد: «فعلا قصد دارم به مجموعه‌ی خودمان (فعالیت‌های اقتصادی شخصی) بپردازم تا به یک نقطه‌ی مطلوب برسد».

وی در پاسخ به این سوال که جد‌ی‌ترین پیشنهادی که برای پذیرش مسوولیت در سال ۹۶ به آن فکر می‌کنید چیست؟ گفت: «اجازه بدهید فعلا صحبتی نکنم که حرف و حدیث آن نپیچد».

وی افزود: «بیش از شایستگی‌ای که دارم، به من پیشنهادات متعدد شده اما هنوز توان آن را ندارم».

محسن جلال‌پور، کارشناس و فعال اقتصادی و رییس سابق اتاق بازرگانی ایران و کرمان مردادماه امسال با انتشار یک متن، از مسوولیت‌های خود استعفا داد.

وی که به‌خصوص در سه سال گذشته بسیار فعالانه در حوزه‌ی اقتصاد ظاهر شده بود، ناگهان دچار بیماری قلبی شد.

جلال‌پور پس از این، با انتشار یک متن در کانال تلگرامی خود نوشت: « ۲۴خرداد۱۳۹۴مهم ترین روز و بزرگترین افتخارزندگی من است. روزی که ازسوی کار آفرینان این کشور به عنوان سخنگوی بخش خصوصی ایران برگزیده شدم. آن روزکرسی ریاست اتاق ایران به امانت به من سپرده شد و ماموریتی بس خطیر و بزرگ پیش رویم نهاد. می‌دانستم کار بس دشواری پیش رو دارم… مسوولیت سنگینی پذیرفته بودم وعهد کردم هرچه دارم برسر این خدمت بنهم. بر این عهد صادقانه ایستادم و کوتاهی نکردم… این ماموریت مهم، تمام ساعات عمر من، تمام نیروی بدنی و مهم‌تر از همه، بسیج همه‌ی قوای عاطفی و روحی‌ام را می‌طلبید. قلب من سابقه‌ی بیماری داشت اما گمان داشتم اشتیاق روحی خدمت به ایران عزیز این عضو بیمار را نیز همراه خواهد کرد. در ابتدای سال جاری عارضه‌‌ی قلبی، چند روزی بستری‌ام کرد. پزشکان، کار سنگین و پرتنش را اکیدا ممنوع کردند؛ اما نمی‌توانستم کار را وانهم. به خود گفتم باز می‌کوشم اما اجازه نخواهم داد تنش کار مرا بیازارد. اما نشد…».

جلال‌پور پس از استعفا از اتاق ایران، از ریاست اتاق کرمان و انجمن پسته نیز کناره‌گیری کرد و از آن پس، به کرمان بازگشت و در این مدت، برای اولین‌بار در جریان نمایشگاه مطبوعات استان او را در یک جمع عمومی دیدیم. باید برای بازگشت جلال‌پور منتظر سال نو ماند.