وزیر اطلاعات با اشاره به دو سال گذشته خبر داد              

خنثیسازی ۱۰۰ عملیات تروریستی 

عملیات گستردهی داعش چگونه در تهران به شکست انجامید؟

گروه جامعه – حمله‌ی داعش به تهران در روز چهارشنبه اگرچه قلب مردم ایران را جریحه‌دار کرد، اما داعشی‌ها به خوبی متوجه دست قدرت‌مند شدند، و فهمیدند که این‌جا را عراق و سوریه تصور نکنند. سیلی محکم ایران به این گروه خون‌ریز چنان گیج کننده بود که افراد مهاجم بدون آن‌که بتوانند از این حمله‌ی خود دستاوردی داشته باشند، ظرف چند ساعت طعم نابودی و خواری خود را چشیدند. به عبارت دیگر، ایران درس خوبی به این تروریست‌ها داد تا متوجه شوند که ایران، از جمله کشورهایی نیست که به این سادگی‌ها زیر فشار رعب و تهدید سر خم کند.

خبرهایی که ظرف یکی دو روز اخیر در باره‌ی تلاش‌های این گروه برای نفوذ به ایران منتشر شده، نشان می‌دهد که این تهاجم کور قابل پیش‌بینی بوده و داعش در طول دو سال اخیر بیش از صدبار تلاش بی نتیجه کرده و هربار نیز هزینه‌های آن را داده است. وزیر اطلاعات ایران، پرده از این راز برداشت.  سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات روز پنجشنبه با اعلام این خبر که عناصری از عقبه حوادث تروریستی چهارشنبه بازداشت شدند، می‌گوید: در ۲ سال اخیر بیش از ۱۰۰ عملیات تروریستی را کشف و خنثی کرده‌ایم.

خنثی‌سازی بیش از ۱۰۰ عملیات تروریستی از دو واقعیت تلخ خبر می‌دهد. اول این‌که نفوذ به داخل خاک ایران برای انجام عملیات خراب‌کاری تا چه اندازه برای داعش جدی بوده است و از سوی دیگر نیروهای امنیتی ما نیز تا چه میزان در عقب راندن داعشی‌ها در طول دو سال اخیر، موفق عمل کرده‌اند.

اظهارات سایر مسوولان کشورمان نیز موید همین ادعاست.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید: افرادی که اقدامات تروریستی روز چهارشنبه تهران را انجام دادند کسانی هستند که از مناطقی از خود ایران به داعش پیوستند و با آن‌ها همکاری کرده بودند.

به گزارش مهر به نقل از صدا و سیما، رضا سیف‌اللهی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما می‌افزاید: انهدام این تیم‌ها با اشراف کامل دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور و همکاری مردم صورت گرفت و تروریست‌ها پیش از هرگونه اقدام در نطفه خفه شدند.

وی می‌گوید: هدف اصلی داعش از ابتدا ایران بوده است؛ اما در این سال‌ها آن‌ها کمترین موفقیت را در ایجاد ناامنی در کشور داشتند.

سیف‌اللهی می‌ افزاید: باعث افتخار کشورمان است که اهل سنت در کنار شیعیان ایران به صورت کاملاً مسالمت آمیز زندگی می کنند و با دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی همکاری دارند.

وی اظهار می‌کند: داعش خدمات مستشاری، نظامی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را در نابودی‌اش بسیار مؤثر می‌داند و از این رو این افراد با پذیرفتن نقش خائنانه با ورود به کشور دست به این اقدامات تروریستی زدند.

سیف‌اللهی می‌گوید: هدف اصلی تروریست‌ها در حمله به مجلس، رسیدن به صحن علنی و نمایندگان بود که ناکام ماندند و بناچار به ساختمان محل ملاقات مردمی نمایندگان حمله کردند.

سیف‌اللهی با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی برای نگرانی مردم وجود ندارد اضافه می‌کند: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در مرزهای کشور و در عملیات آفندی در فراتر از مرزها همواره در تلاش بوده و هستند تا امنیت ملی کشور همچنان حفظ شود.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نقش اساسی خدمات مستشاری جمهوری اسلامی ایران در رفع فتنه داعش می‌افزاید: پشت فتنه داعش را ایران در محیط جغرافیایی خود و در دیگر کشورهای منطقه هدف قرار داده است.

وی تصریح می‌کند: امنیت ملی تحت تأثیر اقدامات کور و بزدلانه تروریست ها قرار نخواهد گرفت. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در این برنامه با اشاره به ناکام ماندن تروریست‌ها در رسیدن به اهدافشان در حرم مطهر امام(ره) و مجلس می‌گوید: تیراندازی تروریست‌ها به سمت مردم بی‌گناه، اقدامی بزدلانه بود.

علاء الدین بروجردی می‌افزاید: شش تروریست حمله کننده به حرم امام و مجلس به هلاکت رسیدند و یک تروریست زن در حرم دستگیر شد.

وی می‌گوید: ده‌ها تیم تروریستی را داعش در این سال‌ها به کشورمان اعزام کرده بود؛ در حالی که تمامی تحرکات آن‌ها از بدو حرکت از رقه سوریه یا موصل عراق به سمت کشورمان زیر نظر دستگاه‌های اطلاعاتی و عملیاتی بود.

بروجردی اضافه می‌کند: همکاری اطلاعاتی مردم با دستگاه‌های مسوول از پایه‌های امنیت ملی کشور است؛ اگرچه حادثه روز چهارشنبه نشان داد که باید هوشیارتر باشیم و تدابیرمان را ارتقاء دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به در پیش بودن مراسم شبهای قدر در سراسر کشور می‌گوید: در جلسه عصر چهارشنبه شورای عالی امنیت ملی کشور در این باره بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد مسوولان ذیربط تدابیر احتیاطی پیشگیرانه‌ی لازم را برای برگزاری امن این مراسم بکار گیرند.

وی تاکید می‌کند: اقدامات تروریستی در تهران، ضرورت جدی مقابله با تروریست‌ها صدها کیلومتر دورتر از مرزهای سرزمینی‌مان را نشان داد. حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در این برنامه می‌گوید: داعش که از رسیدن به آرمان اعلام شده اش مبنی بر تشکیل دولت اسلامی در عراق و شام ناکام شده است تمام نیروها و استعدادش را در خدمت اقدامات تروریستی قرار داده است.

وی می‌افزاید: بدون شک ایران یکی از اهداف داعش است؛ زیرا کمک‌های مستشاری کشورمان باعث اضمحلال این گروه تروریستی شده است. فلاحت پیشه هدف از اقدامات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را تبلیغاتی خوانده و می‌گوید: داعش می‌خواست نشان دهد که همچنان زنده است و توانسته قلب امنیت ایران را هدف قرار دهد؛ در حالی که این حمله باعث وحدت هرچه بیشتر ایرانیان شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح می‌کند: جناحی کردن آن چیزی که مربوط به امنیت ملی کشور است خیانت است.

وی تصریح می‌کند: ۹۸ درصد نقشه‌های داعش برای اقدامات تروریستی در ایران شناسایی و خنثی شده است و روند خنثی سازی اقدامات داعش در کشورمان چند ده برابر اقدامات مشابه این گروه تروریست در دیگر کشورهای جهان است.

وی می‌گوید: با اقدامات تروریستی روز چهارشنبه در تهران، مردم بیش از پیش این حق را به دولت می‌دهند که در خارج از مرزهایش به مؤلفه‌های امنیت ملی کشور بپردازد.

 

هویت واقعی تروریستها

یک‌روز بعد از حادثه نیمروز تهران، وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کردعاملان حوادث تهران اعضای داعش بودند و سابقه جنایت در رقه و موصل داشتند. به گزارش مهر، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای هویت عناصر تروریستی حوادث تهران را فاش می‌کند.

در این اطلاعیه آمده است: « در پی رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته هویت کامل عناصر تروریست تهران و همچنین هسته‌های مرتبط شناسایی گردیدند. براین اساس تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند؛ ۵ نفر از عناصر تروریست سابقه‌دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب به گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج گردیده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشته‌اند.

عناصر مذکور در اجرای عملیات تروریستی در مردادماه سال ۱۳۹۵، تحت فرماندهی ابوعایشه از فرماندهان رده بالای داعش وارد کشور شده و قصد اجرای عملیات‌های تروریستی در شهرهای مذهبی را داشتند که پس از انهدام کامل شبکه و ضربه به نفرات اصلی این گروه، از جمله هلاکت ابوعایشه؛ از کشور متواری گردیده بودند.

فارس می‌افزاید: سرکرده اصلی تیم تروریستی قرار بود ۵۰ نقطه را در تهران هدف قرار دهد.

جزییات ماجرای نیمروز چهارشنبه

همه چیز برای مردم تهران از حوالی ساعت ۱۰ صبح شروع شد؛ زمانی که ۴ تروریست مسلح از «در» مراجعان مجلس وارد شده و با به شهادت رساندن تعدادی از مردم و پاسداران خود را به ساختمان اداری مجلس رساندند.

تروریست‌هایی که مقاومت پاسداران محافظ مجلس سردر گمشان کرده بود، به جای رفتن به صحن علنی، به سمت دفاتر نمایندگان مجلس رفته و در محاصره قرار می‌گیرند.

در نهایت، هلاکت و انتحار پایان کار تروریست‌هایی بود که تیم دومشان نیز در حرم مطهر امام دست به عملیات زده بود؛ اما این تلاش این تیم عملیاتی که صرفا درحادثه روز چهارشنبه خلاصه شد؛ قرار بوده در ابعاد وسیع‌تری عملیات داشته باشد؛ ابعادی که نه تنها در دونقطه، بلکه حداقل ۵۰ نقطه تهران را در بر
می‌گرفت.

 

ماجرای به دام افتادن ابوعایشهالکردی

برخی گزارش‌ها حاکی است که عملیات در تهران، آنقدر برای داعش اهمیت داشت که حاضر شد شاه ماهی عملیاتی خود را سال گذشته به همراه تیم‌های عملیاتی وارد ایران کند. ابوعایشه الکردی همان شاه ماهی داعش بود که قبل از این‌که پایش به تهران برسد، در غرب کشور با شلیک تک تیرانداز سپاه راهی جهنم شد.

قطعا اگر پای ابوعایشه و تیم کامل عملیاتی‌اش به تهران می‌رسید دیگر نمی‌شد نام وقایع روز چهارشنبه تهران را ماجرای نیم‌روز نام‌گذاری کرد؛ چون حتما دامنه‌ی این حمله به یک روز یا دو روز ختم نمی‌شد.

در ادامه به بازخوانی شکار این قصاب داعشی که در کارنامه‌اش جنایت‌های بسیاری به ویژه در الرنمادی ثبت شده می‌پردازیم.

 

 اعزام قصاب الرمادی به ایران

سال گذشته بعداز این‌که فاز اول عملیات برای ورود فرمانده تکفیری‌ها به ایران آغاز  و وی به‌همراه ۲ تیم تروریستی به‌صورت جداگانه از طریق‌ مرزهای غربی، وارد کشور می‌شود، ظاهراً همه چیز به‌خوبی برای این دو تیم پیش
می‌رود.

اما در جریان ورود یکی از تیم‌های تروریستی که ابوعایشه در آن تیم حضور نداشته، نیروهای قرارگاه نجف سپاه کرمانشاه با آن تیم درگیر شده و تمام اعضای تیم را در نقطه صفر مرزی به هلاکت می‌رسانند.

این در حالی است که در سوی دیگر، ابوعایشه به‌همراه تیم دیگر و از نقطه‌ای دیگر وارد کشور شده و بدون هیچ مشکلی در یک شهر مرزی در استان کرمانشاه، استقرار پیدا کرده و مخفی می‌شود.

آن‌ها برای این‌که ردی از خود به جای نگذارند، مجبور می‌شوند چند روزی در محل استقرار اولیه خود بمانند تا در یک فضای آرام، به مکان هدف خود، برای استقرار نهایی برسند.

پس از استقرار اولیه ابوعایشه و نیروهایش در یکی از شهرهای مرزی در استان کرمانشاه، آن‌ها پی می‌برند که احتمالاً محل استقرارشان لو رفته است و خانه تحت نظر نیروهای امنیتی است. بنابراین اندکی بعد، همه چیز برای‌شان قطعی می‌شود که لو رفته‌اند. در نتیجه آن‌ها تصمیم به فرار می‌گیرند؛ ولی چون خانه‌ محاصره شده بوده  با توجه به اینکه سلاح و مهمات قابل توجهی با همراه داشته‌اند، تصمیم به ایجاد درگیری می‌گیرند تا شاید بتوانند با این کار، راه فراری برای خود از مهلکه درست
کنند. حتی در جریان این درگیری، یکی از اعضای تیم تروریستی، با جلیقه انفجاری، خود را منفجر می‌کند.

اما در جریان این درگیری تمام اعضای تیم تروریستی کشته شده و یکی از تک‌تیراندازان سپاه نیز موفق می‌شود که با شلیک گلوله، فردی را که احتمالاً همان ابوعایشه، یکی از معاونین عملیات گروهک تروریستی داعش بوده به هلاکت برساند.

در این زمینه یک مقام آگاه در کرمانشاه در مرداد ۹۵ درباره اهداف عملیاتی تیم ابوعایشه می‌گوید: طی عملیات درگیری نیروهای امنیتی و انتظامی و نظامی با عوامل تکفیری که به کرمانشاه آمده بودند «ابوعایشه» کشته شده است.این مقام آگاه می‌افزاید: «ابوعایشه» به عنوان سرپرست تیم گروه تکفیری با چند نفر به منظور خرابکاری و اجرای نقشه پلید داعش به داخل کشور آمده و قصد عملیات خرابکاری در عمق کشور را داشته‌اند که با هشیاری و درایت برادران جان‌برکف سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای انتظامی و نظامی در کرمانشاه و یکی از شهرهای تابعه قبل از اجرای عملیاتشان این دو تیم شناسایی و در یک درگیری به هلاکت
رسیده‌اند.  پس از به درک واصل شدن ابوعایشه از اسناد بدست آمده از این گروه مشخص شد که آن‌ها حداقل ۵۰ هدف تروریستی را برای خود مشخص کرده و به اصطلاح قصد داشتند تهران را به آتش بکشند. به این ترتیب، شکار سردسته عملیاتی داعش توسط قرارگاه نجف اشرف و سربازان گمنام امام زمان، توانست جلوی گستردگی واقعه نیمروز چهارشنبه تهران را بگیرد.