شامگاه پنجشنبه رخ داد

زلزله ۵٫۲ ریشتری در کوهبنان

گروه جامعه – شامگاه پنجشنبه گذشته ساعت ۲۰ و ۳۴ دقیقه زمین لرزه‌ای به شدت ۵٫۲ ریشتر کوهبنان در شمال کرمان را لرزاند. شدت این زلزله به حدی بود که مردم کرمان آن را به خوبی احساس کردند. بنا به گزارش‌های منتشر شده تا صبح جمعه، اگرچه این زلزله تلفات جانی در بر نداشت؛ اما متاسفانه بر اثر آن، تعدادی از هموطن‌های ما مجروح شدند و خسارت مالی فراوانی نیز به این شهر وارد شد.

گزارش‌های اولیه همچنین حاکی از این بود که برق کوهبنان در ساعت‌های پس از زلزله قطع بود، و مردم وحشت‌زده خانه‌ها را به قصد ماندن در خیابان ترک کردند.

این زمین‌لرزه در ۳ کیلومتری کوهبنان،۲۷ کیلومتری کیانشهر و ۵۱ کیلومتری راور رخ داده و طبق اعلام اورژانس کوهبنان( در همان شب) تعداد مصدومان زمین لرزه کوهبنان به ۴۲ نفر رسیده که پنج نفر به صورت مستقیم از زمین لرزه و ۳۷ نفر به صورت غیرمستقیم مجروح شده‌اند.

این زمین لرزه در حالی در کوهبنان رخ داد که یک شب قبل، زلزله‌ای با همین شدت تهران و کرج را  لرزانده است، و در هفته‌های اخیر، پدیده‌ی زلزله علاوه بر استان کرمان و کرمانشاه، کل کشور را در نوردیده است، به‌طوری‌که موضوع زلزله مهمترین چالش و بحث روز کشور است.