سیدمحمود دعایی برندهی «قلم طلایی» شد

سردبیر استقامت – دبیر انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، از اانتخاب سیدمحمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به‌عنوان برنده‌ی جایزه «قلم طلایی» خبر داده و می‌افزاید: این جایزه طی آیین ویژه‌ای در روزخبرنگار( ۱۷ مرداد) به ایشان اهداء می‌شود.

عباس صفایی‌پور به خبرنگار ایسنا گفته؛ «قلم طلایی» به چهره‌های شاخص علمی، فرهنگی، سیاسی و مطبوعاتی که اقداماتی در راستای ترویج، توسعه و تثبیت آزادی بیان در مطبوعات و گردش آزاد اطلاعات انجام داده‌اند، اهدا می‌شود.

او در توضیح این انتخاب می‌افزاید: هیات داوران انجمن دفاع از آزادی مطبوعات پس از نشست‌های متعدد، چهره‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد و در نهایت بر اساس ۱۰ شرط (امتیاز) فرد نهایی شایسته قلم طلایی را در آن سال معرفی می‌کند.

صفایی‌پور تصریح می‌کند: حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دعایی در سال ۹۶ از بین ۱۲ نامزد به عنوان فرد شایسته قلم طلایی معرفی گردید که در نهایت با اکثریت قاطع آراء و بدون هیچ مخالفی انتخاب شد.

او در ادامه با اشاره به این‌که «دعایی» مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، از چهره‌های برجسته و نمادین در نهادسازی و ترویج آزادی بیان است، خاطرنشان می‌کند؛ فضایی که ایشان برای شنیدن صداهای مختلف فراهم کرده، تواضع و تلاش او در جهت نقد و فراهم آوردن بستر گفت‌وگو، شکیبایی، خویشتن‌داری و مقابله با هرنوع خشونت، از ویژگی‌های انتخاب او است. علاوه برآن، او نیم قرن مبارزه و تلاش برای آزادی بیان و اطلاع‌رسانی در کشور را در کارنامه‌اش دارد.

شخصیت سیدمحمود دعایی را فارغ از این‌که یک روحانی است، یا مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، چندین دوره نماینده‌ی مجلس و حتی حدود نیم قرن تلاش در حوزه‌ی رسانه داشته، دوست دارم، و برای ایشان احترام فراوان قائلم. معتقدم او همه‌ی این‌هایی که برشمردم هست؛ اما یک «آن» و «ویژگی» بالاتر هم دارد که مخصوص خود اوست.

«دعایی» اهل مدارا و گفت‌وگوست؛ مردم‌دار، مهربان و لبخندی بدون ریا دارد؛ سعه‌ی صدر او را یک لهجه ملیح و گفتار شیرین همراهی می‌کند؛ و مرام فروتنی را باید در محضر او آموخت. این اخلاقیات به مقام، منصب و لباس او مربوط نیست؛ و معدل این ویژگی‌ها از او یک شخصیت کم‌نظیر ساخته است. عمرش دراز باد.

این انتخاب شایسته‌ را، به‌ایشان، مردم کرمان و همه‌ی اهالی رسانه و فرهنگ کشورمان تبریک می‌گوییم.